Umrl je
Ferdinand Piëch, nemški avtomobilistični inženir in menedžer, ki mu priznavajo, da je kot nekdanji predsednik in direktor Volkswagna to avtomobilsko družbo iz srednje velikega podjetja v času, ko se je borilo za obstoj, spremenil v trdnega akterja na globalnem trgu.
Mednarodni tisk, ki je objavil vest o njegovem slovesu, se sklicuje na nemški
Bild. Njegovo življenje se je izteklo v nedeljo. Umrl je v mestu Rosenheim na Bavarskem, star je bil 82 let. Družini Piëch in Porche njegove smrti še nista potrdili, prav tako se še niso odzvali v Volkswagnu.
Bil je ikona nemške avtomobilske industrije, a po rodu Avstrijec z Dunaja. Bil je vnuk
Ferdinanda Porcheja, očeta zimzelenega Volkswagnovega hrošča. Pripadal je obema klanoma – Piëch in Porche –, ki še danes nadzirata skupino Volkswagen. Veljal je za briljantnega inženirja, v času njegovega vodenja Volkswagna se je ta v enem letu razširil z luksuznimi avtomobilskimi znamkami Bentley, Bugatti in Lamborghini.
FOTO: Morris Macmatzen/Reuters
Človek proizvodnje
»V prvi vrsti sem sem nase vselej gledal kot na človeka proizvodnje in se zanašal na dober instinkt glede tega, kar potrebuje trg. Posel in politika me nista nikoli odvrnila od tega, kar je bistvo naše misije: razviti in ustvariti atraktivne avtomobile,« je zapisal v avtobiografiji.
Med devetletnim vodenjem je Volkswagen iz podjetja z milijardno izgubo spremenil v skupino z 2,6 milijarde evrov dobička, del globalnega Volkswagnovega imperija pa so postale znamke Seat, Škoda, Bentley, Audi, Porsche, Bentley in Ducati. Ob teh še MAN in Scania na področju proizvodnje tovornjakov.
Posebno znan je bil po modelu porsche 617, katerega nastanek je bil povezan z njegovo drzno potezo. Leta 1968 je kot 31-letnik kljub kritikam družine dve tretjini celoletnega proračuna Porscheja za dirke preusmeril v razvoj dirkalnega avtomobila z motorjem z dvanajstimi cilindri in s 600 konjskimi močmi. Porsche 617 je postal eden najuspešnejših tovrstnih avtomobilov v zgodovini.
Volkswagnov avtomobilski stolp v Wolfsburgu. FOTO: Tobias Schwarz/AFP
V času njegovega angažmaja na čelu razvojnega oddelka Audija izpostavljajo testiranja aerodinamike modela audi 100 v zračnih tunelih v Hamburgu, Stuttgartu in Torinu, ki jih v celoti ni poznal nobeden izmed inženirjev, s čimer je bil rezultat varen pred »begom« h konkurenci. Za Audi je razvil tudi znamko quattro.
S položaja predsednika Volkswagnova je odstopil pred tremi leti, sedaj vodilne položaje v največji avtomobilski skupini na svetu zasedajo pripadniki četrte generacije obeh omenjenih klanov.
Komentarji