Neomejen dostop | že od 9,99€
Kot so napovedovali, je Teslin šef Elon Musk včeraj le razkril, kakšna naj bi bila podoba njihovega robotskega taksija, ki so mu dali ime tesla cybercab. Nared naj bi bil v dveh, treh letih, kar pa bo glede na dosedanje preložitve seveda treba dočakati.
»Avtomobil v avtonomnem svetu si lahko predstavljate kot majhen bivalni prostor. Samo sedite v udobnem malem salonu, počnete, kar želite, ko stopite ven, ste na cilju.« S približno takšnimi lepimi besedami je Musk med drugim nagovoril množico v studiu Warner Brothers, ko je izstopil iz cybercaba.
Cybercab je na prvi pogled razmeroma majhen električni avtomobil, za dva potnika, s parom dvižnih vrat. Nekje so zapisali, da spominja na enkraten primerek DMC De Loreana iz filma Nazaj v prihodnost, čeprav je že na dogodku menda vozilo 20 primerkov. Če prav razumemo vtise enega tam prisotnih analiktikov, ki jih je podal za Financial Times, so vozili po neki predvideni trasi.
Kakorkoli, proizvodnja cybercaba naj bi stekla do konca leta 2026. Prav veliko tehničnih podatkov o njem niso razkrili. Seveda nima volana, ni pedal, potnika na foteljih imata pred seboj le velik sredinski zaslon. Morda je najbolj presenetljivo, da naj bi bilo polnjenje indukcijsko, torej ne bo v avtomobilu nobenih kablov, priključka. V prometu naj bi cybercab deloval s pomočjo umetne inteligence in kamer, če prav razumemo, brez laserskega merilnika razdalje ali lidarja.
Cena naj bi bila v ZDA pod 30 tisoč dolarji, strošek uporabe pa 20 centov na prevoženo miljo. »Menim, da bo cena avtonomnega prevoza tako nizka, da si ga boste lahko predstavljali kot individualiziran množični prevoz,« je zbrane prepričeval Musk. S samodejnimi vožnjami naj bi na ustrezno prilagojenih obstoječih modelih začeli že prihodnje leto v Teksasu in Kaliforniji, potem pa vse to prenesli na cybercab.
Tesla je sicer doslej z uvedbo novosti v redno proizvodnjo vselej zamujala. Tudi popolnoma avtonomne avtomobile je napovedala že pred časom, prvič leta 2019, a se je to vseskozi odmikalo. Prav tako ni skrivnost, da so imeli že s polsamodejno vožnjo kar nekaj problemov in preiskav. »Musk nam je fantastično naslikal idealno prihodnost prevoza, ki obljublja prihranek pri času in večjo varnost,« je za agencijo Reuters dejala Jessica Caldwell, vodja spletnega mesta za raziskave in nakup avtomobilov Edmunds, in dodala: »Vendar je še veliko vprašanj, kako to doseči v praksi.«
Šef Tesle ob napovedanem začetku proizvodnje cybercaba, ki naj bi bila množična, ni povedal, kdaj bo ta res polno zagnana. Agencija omenja analitike in strokovnjake iz industrije, po mnenju katerih bi uvedba robotaksijev lahko trajala leta, zlasti zaradi zagotavljanja varnosti in zanesljivosti. Opozorili so na nesreče in težave, ki jih ima tehnika pri odzivanju na scenarije, kot so slabo vreme, zapletena križišča in vedenje pešcev.
Na področju avtonomne vožnje Tesli tekmecev ne manjka. Na zahtevno pot avtonomnih vozil se je že kar nekaj nazaj v ZDA podalo podjetje Waymo (Alphabet oziroma lastnik Google), ki je doseglo največji napredek, veliko bolj se na primer muči General Motors, ki je projekt Cruise zaradi težav vmes prekinil. S tovrstno znamko Zoox poskuša Amazon. Agresivni so v tej smeri različni kitajski tekmeci, kot je WeRide. Na tem področju deluje tudi evropska avtomobilska industrija, vendar so vsaj klasični proizvajalci v napovedih popolne avtonomnosti zadnja leta zelo zadržani. Nasprotno precej o tem govori Hrvat Mate Rimac, ki ima projekt samodejnih vozil Verne s finančno podporo Evropske unije. Verne, prav tako dvosed, pa je imel poleti na prvem razkritju hude težave, ki so okrepile dvome o tem, kdaj in kako bodo vse to res izvedli v praksi.
Če se vrnemo na Teslin dogodek, ki so ga poimenovali We, Robo in ga v živo prenašali na Muskovem omrežju x, je le treba dodati, da je tja pripeljalo še večje samovozeče vozilo, podobno manjšemu avtobusu, za 20 potnikov. Pravijo mu robovan, deluje kot toaster na kolesih, o morebitni proizvodnji niso rekli nobene.
Žal pa tudi tokrat ni bilo nič rečeno o kakem manjšem električnem avtomobilu, ki bi ga vozili mi sami (nekoč se je o njem govorilo kot o tesli modelu 2). Musk zadnje čase daje signale, da hoče biti Tesla bolj podjetje za umetno inteligenco kot avtomobilski proizvajalec.
Vlagatelji nad vsem skupaj niso bili najbolj navdušeni, želeli so slišati, kaj bo podjetje počelo oziroma zmoglo pokazati bolj na kratki rok. Vrednost delnice Tesle je včeraj padla za skoraj 9 odstokov.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji