Neomejen dostop | že od 9,99€
Porsche že z imenom napoveduje vrhunsko avtomobilsko izkušnjo, ki jo doživiš, ko sedeš za volan. Eden od paradnih konjev je panamera, ki prihaja v svoji tretji generaciji.
Bistvo je še vedno športnost, tej sledijo tudi oblikovne linije. Prenovljena je sprednja maska, še bolj dinamične so luči, za Porschejev logotip pa so uporabili bolj prefinjene materiale.
Prostora je dovolj za potnike vseh mer, voznik hitro najde svoj prostor, precej udobni se zdijo tudi sedeži, ampak za pravi preizkus bi morali opraviti kakšno daljšo vožnjo. Na prvi pogled nas je malce razočaralo le to, da zaslon za volanom ni povsem vgrajen v armaturno ploščo.
Osrednja konzola je dvignjena. Prevladuje digitalizacija, vendar so stikala zelo logično razporejena in pregledna. Ne manjka niti tradicionalna Porschejeva ura. Prav tako je dovolj prostora zadaj, kjer sta dva sedeža, vmes pa precej odlagalnih prostorov in možnosti za povezovanje avtomobila z mobilnimi napravami.
Toda bistvo pri Porscheju je očem skrito. Šibkejši trilitrski bencinar (šestvaljnik) omogoča 353 konjskih moči (260 kW) in 500 Nm navora. Do stotice potrebuje 4,8 sekunde in ima končno hitrost pri 270 kilometrih na uro. Vrhunec je še bistveno močnejši in ima pomoč elektromotorja s 140 kW moči in baterijo z zmogljvostjo 25,9 kilovatne ure.
V praksi naj bi to pomenilo 93 kilometrov vožnje samo na elektriko, obljubljajo tudi hitrejše polnjenje. Elektromotor v povezavi s štirilitrskim osemvaljnikom bo tako imel skupaj kar 680 konjskih moči (500 kW) in 930 Nm navora. Do sto kilometrov pospeši v vsega 3,2 sekunde in ima končno hitrost pri 315 kilometrih na uro. Osupljive številke, že ko samo pišemo o njih. Kaj bo šele na cesti …
Največja novost tretje generacije panamere je prav tako skrita. Gre namreč za vzmetenje, ki ponuja številne pozitivne učinke, če se odločite za vožnjo v komfortnem načinu. Panamera dobro pokrije številne luknje v cestišču, česar potniki ne občutijo. Prav tako se rahlo nagne v ovinku, s čimer posnema gibanje motoristov, največ pozornosti pa je vzbudil helikopterski način pri pospeševanju in zaviranju; panamera se namreč spredaj rahlo spusti, ko pospešujete, in dvigne, ko zavirate. In ko odprete vrata, se prav tako dvigne za pet centimetrov, da laže izstopite.
Začetna cena šibkejšega bencinarja z dvokolesnim pogonom bo 114 tisoč evrov (panamera), s štirikolesnim bo stal 119 tisoč evrov (panamera 4), za najmočnejšega bencinarja pa bo treba odšteti najmanj 200 tisoč evrov (panamera turbo e-hybrid).
Kdor se odloči za takšen avtomobil, o ceni ne razmišlja kaj dosti, saj ima denarja gotovo dovolj. Privošči si lahko tudi številne personalizirane dodatke. Pri panameri vam na dno vhodnega prostora izpišejo vaše ime, ime vaše najljubše osebe ali živali, morda nogometnega kluba ali rojstni datum.
Še večja posebnost je tehnična personalizacija. Stranka lahko naroči, denimo, panamero v izvedenki cabrio ali z rešitvami iz preteklih Porschejevih modelov. Tako lahko združite sodobno s tradicijo in postanete lastnik povsem unikatnega porscheja.
Na statični predstavitvi porscheja panamere v Pragi je imel glavno besedo Colin Gold, (na fotografiji) vodja prodaje pri Porscheju za srednjo in vzhodno Evropo.
Največjo spremembo prinaša novo vzmetenje, kar občutiš že po prvih trenutkih vožnje, udobnost pa povečuje tudi obračanje vseh štirih koles. Pri nižjih hitrostih je panamera lahkotno obvladljiv avtomobil, enako velja za parkiranje. Izboljšali smo tudi navor, da je pospeševanje še naprej močno, toda elegantno.
Moraš se navaditi, ampak če ti ne ustreza, lahko to možnost izključiš. V športnih načinih vožnje sicer nikoli ne deluje. Potniki vzmetenje precej občutijo, ko izberejo komfortni način vožnje. Ko pritisnete na stopalko za plin, se avtomobil nagne naprej, a ko zavirate, se sprednji del dvigne, kar pripomore tudi k temu, da varnostni pas manj zateguje. Razlika v udobnosti je zato precejšnja.
Glavni trg panamere je Kitajska, kjer prevladujejo limuzine. Kljub temu ne moremo zanemarjati Evrope, zato smo do evropskih kupcev zelo pozorni. Ker prevladuje kitajski trg, nimamo več različice sport turismo, toda tudi pri nas karavan ni bil glavni prodajni adut. Čeprav imamo na Kitajskem največ povpraševanja, še vedno gledamo, da avtomobil čim bolj pokrije potrebe vseh kupcev. Če bi upoštevali samo kitajske ali ameriške želje, bi bila panamera precej drugačna. Toda Porschejev stil še vedno izhaja iz osrednje Evrope.
Varnost in homologacija sta najpomembnejši. Ničesar ne bomo dodali ali spremenili, če to ne ustreza homologaciji. Ko gre za elemente starejših modelov, jih seveda prilagodimo novejšim. Če potrebujemo preizkus trčenja, pripravimo stroškovnik in obvestimo stranko, ali je pripravljena plačati razvoj ali ne. Na prvem mestu je vedno varnost.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji