Manjše škode so bile vedno vroče blago, spominjamo se modela favorit, pa za njim felicie in nato fabie. Slednja ima zdaj že kar nekaj zgodovine, tudi za aktualno generacijo čas teče in je že zahteval prenovo. Ta je prinesla skupek drobnih izboljšav in odnesla dizelski motor.
Ko v posodobljeni fabii v okolici Prage mirno vijugamo skozi vasice z imeni Minice, Otvovice, Zakolany ..., se ne bi mogli počutiti bolj domače. Skoraj vsak tretji avtomobil, ki pripelje nasproti, je škoda, mlajša ali starejša. Tudi kaka fabia limuzina, ki je ni več v ponudbi. Glavna fabia je zdaj kombilimuzina, v Sloveniji se zanjo odločita dve tretjini kupcev, tretjina pač za karavan s pristavkom combi. No, ob našem postanku neki domačin le potegne iz žepa telefon in avtomobil fotografira. Sicer fabia za tiste, ki jih ne zanima preveč, po novem ni dosti drugačna, oni, ki jim je bližja, bodo opazili rahlo drugačno masko z višjimi rešetkami, spremenjene luči s svetečimi diodami. Podobni so posegi zadaj, predvsem drobni, nič radikalni. Fabia kot kombilimuzina je še vedno dolga skoraj štiri metre in kot karavan četrt metra več. To izvedbo s prostornim in praktičnim prtljažnikom na srečo ohranjajo, tekmecev pa sploh nima več veliko, kvečjemu se spomnimo še Renaultovega clia grandtour.
V notranjosti je nekaj novosti, ergonomsko ustreza, posebno živahna je v izvedbi monte carlo, a novejši tekmeci iz koncerna delujejo bolj sveže. FOTO: Škoda
Seveda so prenovili tudi okolje za volanom. Digitalni kombinirani inštrument je zasnovan malo drugače, sredinska linija armaturne plošče ima lahko dekorativni element …, ampak tu fabia pač ne dosega sodobnejšega vtisa in rešitev novejših manjših modelov iz koncerna, kot sta volkswagen polo ali seat ibiza. Tudi plastika v nekaterih delih ostaja precej trda. Po drugi strani je v opremi nekaj novih praktičnih rešitev, ki jim v hiši pravijo simply clever: na vzglavnikih sprednjih sedežev je mogoče namestiti zaslona, zadaj sta na voljo dva USB-priključka, prtljažnik je obložen z debelo preprogo, uporabno na obeh straneh, v combiju je dodana zložljiva svetilka. Že v serijski in predvsem v dodatni opremi so vključeni asistenčni varnostni sistemi, kot so zaznavanje vozila v mrtvem kotu, opozorilo na vzvratni promet in samodejno prilagajanje svetlobnega snopa.
Fabio po novem poganja le litrski bencinski trivaljnik, ki je pripravljen v treh različno močnih izvedbah.
FOTO: Gašper Boncelj
Pri motorni tehniki so se zgodile spremembe, ki bi jim lahko rekli racionalizacija ponudbe. Dizelskega pogona ni več, očitno je to posledica kombinacije dokaj majhnega povpraševanja in stroškov morebitne prilagoditve novim emisijskim zahtevam. Tudi 1,2-litrski turbobencinski štirivaljnik TSI so že lani umaknili iz ponudbe. Zdaj je vse osredotočeno na že dobro znani koncernski litrski turbobencinski trivaljnik, ki je na voljo v treh izvedbah z močjo 55 kW (75 KM), 70 kW (95 KM) in 81 kW (110 KM); pri prvih dveh za prenos skrbi petstopenjski ročni menjalnik, pri najmočnejšem šeststopenjski ali sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Za nove okoljske standarde imajo dodan filter za trdne delce. Srednja možnost se zdi povsem solidna izbira za avtomobil, katerega vzmetenje je še naprej udobno, vožnja z njim pa kljub nekaj nagibanja predvidljiva. Morda bo pozneje na voljo še atmosferski bencinski trivaljnik z močjo 44 kW (60 KM).
Na vzglavnikih sprednjih sedežev bo mogoče namestiti zaslon. FOTO: Škoda
Fabia, ki nastaja v Škodini tovarni v Mladi Boleslav, je na trgu od leta 1999, v treh generacijah so jih doslej prodali štiri milijone in zadnja je zdaj torej prenovljena. Pri nas jo že začenjajo prodajati. Vstopna cena za motor 1.0 z močjo 55 kW je deset tisočakov, a v tem primeru velja le dvoletno splošno jamstvo, drugače štiriletno. Cene sežejo do 17 tisočakov.
Komentarji