
Neomejen dostop | že od 14,99€
Volvo je svojega velikega električnega športnega terenca EX 90 prvič razkril že jeseni leta 2022, zdaj pa je le pripeljal tudi na naš trg. In z njim tudi prenovljeni »klasični« XC 90.
Na zunaj sta si le deloma podobna. Povsem električni EX 90 ima zaprto masko, prepoznate ga tudi po »izboklini« na sprednjem delu strehe, v kateri se skriva lidar, laserski merilnik razdalje, ki menda »vidi« do 250 metrov pred avtomobilom in Volvove asistenčne varnostne sisteme postavlja na mnogo višjo raven. EX 90 je dolg 504 cm, v kabini so tri sedežne vrste za sedem potnikov. Ima štirikolesni pogon z dvema električnima motorjema. Baterija ima zmogljivost 107 kWh, za približno 600 kilometrov dosega. Njegova cena se začne pri nič manj kot 97 tisoč evrih, zastopnik pričakuje, da bo zanj pri nas našel kakih pet kupcev.
Sprva se je omenjalo, da bo EX 90 povsem zamenjal dosedanjega XC 90, a je ta ostal v ponudbi in je prenovljen, izstopa z novo agresivnejšo masko in nekoliko drugačnimi zadnjimi lučmi, pravijo, da je izboljšano podvozje. S 495 cm je malce krajši, tako kot doslej ima tri sedežne vrste. Prav tako je tu štirikolesni pogon, v pogonskem smislu pa je lahko XC 90 blagi bencinski hibrid ali priključni bencinsko-električni hibrid, ki naj bi bil samo na elektriko sposoben prepeljati okoli 60 kilometrov. Cena za prvega se začne pri 66 tisoč evrih, za drugega pri 80 tisočakih. Prenovljeni XC 90 naj bi imel nekaj več kupcev, recimo nekaj deset. Še imajo tudi nekaj primerkov modela pred prenovo – z dizelskim motorjem.
Ob tem omenimo, da je Volvo prav te dni razkril podobo svojega naslednjega električnega avtomobila, to je ES 90, nova velika (kombi)limuzina, ki naj bi se ponašala z dobro aerodinamiko in velikim dosegom – v izvedbi z večjo baterijo do 700 kilometrov. Poudarjajo tudi možnost zelo hitrega polnjenja, saj ima avtomobil 800-voltno električno arhitekturo.
Komentarji