Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Nevarno dvopasovno mimobežno zavijanje

V Ljubljanski kolesarski mreži predlagajo postavitev dodatnega semaforja za zavijanje vozil z Dunajske na Tivolsko
Popoldanska konica na križišču Dunajske in Tivolske. FOTO Jože Suhadolnik/Delo
Popoldanska konica na križišču Dunajske in Tivolske. FOTO Jože Suhadolnik/Delo
19. 9. 2019 | 17:20
2:46
Kaki trije ducati kolesarjev so včeraj v popoldanski prometni konici z zaporednim kolesarjenjem in hojo skozi križišče Dunajske, Tivolske, Slovenske in Trga OF opozarjali na neprimerno novo prometno ureditev z dvema prometnima mimobežnima pasovoma za motorna vozila z Dunajske na Tivolsko cesto - in naknadno pobarvano površino za kolesarje in vgrajenimi utripajočimi lučmi led.

Protest je bil še bolj učinkovit, ker je križišče na Bavarskem dvoru gradbišče in so kolesarji v smeri iz Centra proti Bežigradu skorajda prisiljeni kršiti prometne predpise z vožnjo po pločniku. Pločnik in kolesarska steza sta ob (po novem zaprtem) gradbišču Atowerja zaprta že mesece, zadnje dni urejajo tudi pas za zavijanje s Trga OF na Dunajsko cesto, tako da se pešci in kolesarji lahko proti Bežigradu premikajo le po zahodni strani križišča.

Kolesarji in aktivisti iz Ljubljanske kolesarske mreže (LKM) so ob protestu opozorili, da je tak prometni koncept pripeljan z avtoceste in da morajo pešci in kolesarji dobesedno bežati pred vozili. Rešitev vidijo v enofazni semaforizaciji, ali najmanj močni umiritvi prometa z grbinami.


Novost, ki ne sodi v mesto


Ureditev v križišču Dunajske in Tivolske ceste, kjer je po novem dvojni bypass oziroma mimobežni pas, je po prepričanju LKM novost, ki zagotovo ne sodi v mestno okolje. "Gre za ukrep, ki služi povečevanju pretočnosti motornega prometa, zapostavlja pa varnost pešcev in kolesarjev, hkrati pa tudi direktnost in udobnost vodenja kolesarjev. Seveda je to v nasprotju s Celostno prometno strategijo," so opozorili pred protestom.

V LKM so še dodali, da "ozadje tega ukrepa še vedno ni povsem jasno, jasno je le, da je leta 2016 FGG v prometni študiji predlagala dvojni pas, vendar s semaforjem, MOL se je pa samovoljno in brez posvetovanja odločila za dvojni pas brez semaforja. Prvotni predlog s semaforjem je tudi neustrezen, ker bi podaljšal čas čakanja za pešce in kolesarje, brez semaforja pa je nevaren. Rešitev je v semaforizaciji v eni fazi ali (slabša opcija) močni umiritvi prometa pred prehodom z grbinami." LKM je na mestno občino poslala dopis in opozorili preko družbenih omrežij, vendar je "vse, kar se je zgodilo, pobarvan prehod ter utripajoče led luči", odgovora na dopis pa niso prejeli.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine