Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Revoz tudi poleti hromi pomanjkanje čipov

Julija tritedenska zaustavitev, izpad bodo poskušali zmanjšati jeseni.
Revoz še naprej močno čuti pomanjkanje čipov.<br />
FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Revoz še naprej močno čuti pomanjkanje čipov.<br /> FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
23. 7. 2021 | 12:28
23. 7. 2021 | 16:05
2:26
Julija je bila proizvodnja v Renaultovi tovarni v Novem mestu ustavljena za tri tedne, po krajšem obratovanju se prihodnji teden začenja kolektivni dopust.

Kot je znano, imajo avtomobilski proizvajalci že od lanske jeseni velike težave s pomanjkanjem sestavnih delov, v katere so vgrajeni polprevodniki. Tudi Renault in njegova tovarna v Sloveniji, ki je imela v pomladnih mesecih že več krajših ustavitev, julija pa je bila proizvodnja ustavljena za kar tri tedne. Delavci so bili medtem na čakanju ali na dopustu.

Zdaj dober teden obratujejo, potem se začne kolektivni dopust, proizvodnjo bodo po besedah predstavnice za medije Nevenke Bašek Zildžović znova zagnali 23. avgusta. Kot nam je razložila, ustavitve vodi Renaultova centrala v Parizu, med dobavitelji, kjer dobave, povezane s polprevodniki, zamujajo sta npr. družbi Visteon in Bosch.

Zaradi vsega  tega je letošnja proizvodnja opazno manjša od lanske, v Revozu pa načrtujejo, da bi del izpada nadomestili od jeseni naprej z dodatnimi delovnimi sobotami, seveda če bodo imeli dovolj sestavnih delov.

image_alt
Kritično industrijo nameravamo preseliti domov


Novomeška tovarna je lani sicer izdelala 142.000 avtomobilov, kar je bilo precej manj kot v najboljših časih. V Revozu trenutno izdelujejo modele renault twingo (v bencinski in električni izvedbi), električni model smart forfour ter renault clio.


Globalni problem


S težavami zaradi pomanjkanja polprevodnikov se bolj ali manj ubadajo vsi avtomobilski proizvajalci. Tako je največji evropski koncern Volkswagen pred kratkim opozoril, da se bodo, drugače kot so pričakovali še nedavno tega, ti problemi zavlekli tudi v drugo polovico leta, prvi mož skupine Stellantis Carlos Tavares pa je ocenil, da bi se utegnil problem časovno raztegniti vse v prihodnje leto.

Analitična družba Alix Partners je še v začetku letošnjega leta ocenjevala, da bo problem pomanjkanja sestavnih delov (čipov) avtomobilsko industrijo na globalni ravni letos stal 51 milijard evrov, v maju so oceno poslabšali na 93 milijard. Takrat so govorili o štirih milijonih manj izdelanih vozil, zanimivo bo videti njihovo naslednjo oceno.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine