Logistika mora vsaj slediti, če že ne trasirati reorganizacijo in transformacijo z elementi industrije 4.0.
Galerija
Damjan Zupančič pravi, da so v TPV avtomatizirali proizvodno logistiko z avtomatsko vodenimi vozili. FOTO: Arhiv podjetja
Logistika mora vsaj slediti, če že ne trasirati reorganizacijo in transformacijo z elementi industrije 4.0. Ključna pa je izredno visoka stopnja digitalizacije in avtomatizacije procesov, je pojasnil Damjan Zupančič, direktor logistike v novomeškem podjetju TPV. »Materialni tok mora v vsakem trenutku spremljati tudi digitaliziran tok informacij. Zajem informacij mora biti natančen in avtomatiziran na mestu in v času nastanka, brez zapoznelih in naknadnih obdelav.«
Po njegovih besedah so pristopi k uresničitvi tega različni, v TPV pa zagovarjajo pristop s celovito strateško študijo in postopno implementacijo posameznih segmentov. Bistvo sta ohranjanje oziroma povečevanje fleksibilnosti in vitkosti logistične verige ter dvig zanesljivosti in dodane vrednosti v zadovoljstvo odjemalcev in lastnikov.
Strateško so se v TPV odločili, da nočejo biti zgolj sledilci, temveč postati aktivni igralci na področju avtomatizacije, digitalizacije in gradnje pametnih tovarn. Pri logistiki so se odločili za postopen dvig nivoja tehnološke posodobitve, koraki postopnosti pa so del načrtovane celote in celovite prenove. Kot pravi Zupančič, je področje izmenjave podatkov (odpoklici dobav, najava dobave, fakturiranje) tako s kupci kot dobavitelji skoraj v celoti digitalizirano in integrirano neposredno v poslovni informacijski sistem. Skladiščno poslovanje je podprto s skladiščnim upravljanjem z brezpapirnim poslovanjem, uporabo datamatrix 2D-kodnega zapisa in uporabo RF-terminalov.
Avtomatizacija proizvodne logistike
»Digitalizacija je temelj razvoja in implementacije naprednih rešitev za pametne tovarne. Ena od takih rešitev, ki smo jih najprej razvili zase in jih danes uspešno tržimo pod lastno blagovno znamko, je avtomatizacija proizvodne logistike z avtomatsko vodenimi vozili AGV. V podjetju velik delež internih premikov materialov in dostave materialov iz skladišča na oziroma iz delovnega mesta v skladišče izvajajo vozila AGV,« poudarja Zupančič.
V določenem segmentu visokoserijske proizvodnje pa so uvedli brezdotično identifikacijo z uporabo tehnologije RFID in jo nadgradili tudi z uporabo računalniškega vida in robotizacijo embaliranja posameznih izdelkov v pakirne enote. Obenem načrtujejo nadgradnje tudi na področju avtomatizacije-robotizacije skladišč, implementacijo sistemov hitrih nakladov tovornjakov, kontejnerjev …
Tudi v logistiki so zahteve delovnih mest vse višje. Nivo zahtevane izobrazbe in specialnih znanj se dviguje tako na področju poznavanja poslovnih procesov kot robotike in informatike. Viličarist ni več 'samo' vilčarist, to velja tudi za ostala delovna mesta.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji