Predlog: modni korak čez rob

Teden mode IWF 012: tuji kupci so bili najbolj navdušeni nad kolekcijama Nataše Hrupič in JSP za Eber.

Objavljeno
14. april 2012 20.20
Mankica Kranjec, NeDelo
Mankica Kranjec, NeDelo
V organizaciji spletnega portala Fashion.si se je v četrtek in petek v dvorani Meduza pod ljubljanskim Gospodarskim razstaviščem odvrtel še drugi pričakovani modni dogodek prestolnice, mednarodni teden mode, zgoščen v dva dneva. Prvi večer so se predstavili mednarodni oblikovalci, drugi je bil rezerviran za slovenske modne znamke.

Na slovenskih tleh je pred tednom dni že potekal teden mode, zato je bil marsikateri modni navdušenec kar malo zmeden, ko je v javnost prišla novica, da se bo zgodil še en za slovenske razmere velik modni dogodek: prvi International Fashion Week 2012 (mednarodni teden mode – IFW 012), na katerem so modni oblikovalci predstavili kolekcije jesen/zima 2012. Za organizacijo se je zbrala ekipa 25 modnih poznavalcev in organizatorjev pod kreativnim vodstvom Aljoše Krošljina Grlja.

Cilj mednarodnega tedna mode je več kot le prikaz aktualnih kolekcij domačih in tujih modnih imen. »Slovenija se spopada z gospodarsko krizo in naš glavni cilj je bil združiti blagovne znamke in podjetja, ki se še trudijo in bojujejo proti recesiji. Želimo si ponovno vzpostaviti zdravo in plodno komunikacijo o prihodnosti lokalne modne industrije v svetu. Naš namen ni, da izključujemo, temveč da povezujemo, združujemo in vsi skupaj obrnemo nov list v zgodovini modne industrije pri nas. Slovenskim blagovnim znamkam je treba povrniti identiteto in moj cilj je spodbujati prodajo slovenskih blagovnih znamk,« razloži Aljoša Krošlin Grlj, kreativni in izvršni producent IFW 012. In kaj pravi ob dejstvu, da sta se v aprilu zgodila kar dva modna dogodka. »Prav bi bilo, da bi se organizatorji povezali med sabo. Jaz v tovrstnih dogodkih namreč vidim predvsem spodbujanje in podpiranje slovenskih oblikovalcev,« priznava sogovornik. »Čeprav slovenskih tednov mode še ne moremo primerjati s tujimi, pa je prav, da dobijo naši oblikovalci promocijo in možnost predstaviti se. Ljubljana lahko postane center urbane sodobne mode v regiji. Na območju nekdanje Jugoslavije je lahko odlična povezovalna točka med vzhodom in zahodom,« odgovarja Krošlin Grlj, ki je z ekipo v rekordnih dveh mesecih pripravil modni dogodek.

Priložnosti za povezovanje

Glavni namen dvodnevne modne revije pa ni bil le združevati, temveč ustvariti priložnosti. Lastnik spletne strani Fashion.si Joseph Rain je povedal, da imamo v Sloveniji resda izjemne modne talente, toda svet jih ne spozna prav zaradi majhnosti trga in pomanjkanja priložnosti za prodor v tujino. Dogodek so obiskali tudi profesionalni kupci iz tujine, predstavniki tujih showroomov, ki so se srečali s slovenskimi oblikovalci in začeli pogovore o morebitni prodaji kolekcij zunaj meja Slovenije. »Srečal sem se s številnimi kupci iz Francije, Italije, Nemčije in Rusije. Najbolj so bili navdušeni nad kolekcijama Nataše Hrupič in JSP za Eber,« je razložil kreativni producent in poudaril, da so slovenske blagovne znamke zelo kakovostne. »Čeprav sledijo trendom, pa so postavljene tudi pred velike preizkušnje. Izjemno pomembni so tudi kupci, ki bi morali slediti predvsem samim sebi. Morali bi si upati narediti korak čez in nadgraditi svoj stil s kravatami, šali, broškami, čevlji in drugimi modnimi dodatki! Prav ti definirajo posameznika in o njem povejo več kot samo obleka.«

Uveljavljeni in še neuveljavljeni

Pet modnih revij je prvi večer postreglo s predstavitvijo kreacij mednarodnih oblikovalcev. Predstavila se je avstrijska oblikovalka Maria Oberfrank, ki se podpisuje pod blagovno znamko Pitour, srbska oblikovalka Tijana Pavlov, mladi Hrvat Ivan Alduk, naša oblikovalka nakita Urška Habjan s prvo kolekcijo oblačil, obiskovalci pa so si bili enotni, da je izstopal predvsem tandem Proković (Eber by JSP). Drugi modni večer je bil posvečen izključno slovenskim modnim blagovnim znamkam. Začel se je s posebno modno revijo Lift by Perwoll, na kateri so se predstavili mladi slovenski modni oblikovalci z Visoke šole za dizajn in mlada oblikovalka z Naravoslovnotehniške fakultete Katja Kuhar, zmagovalka jesenskega natečaja Lift by Perwoll na zagrebškem sejmu mode Fashion.hr Industrija. Manekenke so predstavile kolekcijo Marte Vodeb, čevlje Alje Viryent in kopalke Nancy Beachwear, po modni brvi pa so se sprehodile tudi v kolekcijah slovenskih modnih znamk Rašica, Polzela in Mura, ki je z novo barvito kolekcijo prijetno presenetila.