Obstajajo približno trije načini, kako upravitelj lokala razmišlja o internetu:
1. Ne držimo. Imamo pa pivo, vino, čevape.
2. Zaračunamo. Kdor ga hoče, naj plača.
3. Internet je kot zrak. Dihanje in dostop sta pri nas brezplačna. Free Wi-Fi
Vsaka od treh strategij ima seveda svoje prednosti in slabosti. Pa poglejmo:
1. Interneta ne držimo
Ta strategija uspešno odganja vse tiste zoprne mladostnike z najnovejšim pametnim telefonom. Ker so Facebook, Twitter in FourSquare odvisneži, jim mobilnega dostopa do podatkov hitro zmanjka in če se le da uporabijo wi-fi. Lokale, ki nimajo dostopa, zelo radi ignorirajo ali pa celo blatijo. V njihovih pogovorih boste pogosto zasledili: »Ne, ne gremo tja. Dejmo se raje dobit v lokalu X, tam imajo wifi«.
Rezultat: Populacija v takšnem lokalu je starejša. Mlada, vse večja populacija internetnih vseprisotnežev se tam znajde le slučajno. Odsotnost dostopa pogrešajo, zato takšen lokal ni kul in nikakor ni v ožjem izboru za naslednji žur, kjer bi s prijatelji lahko zapravili nekaj sto evrov.
2. Internet zaračunamo
Ta strategija je pogosta, cene pa zelo variirajo. Ponekod geslo do interneta dobiš, ko plačaš pijačo. Ali pa ti geslo natisnejo ob računu. Nekateri gredo v tej strategiji celo dlje in neposredno obračunajo vsako internetno minuto posebej.
Rezultat: Plačljiv internet je malce bolje kot nič. Ko na primer čakaš na postrežbo, žalostno strmiš predse, saj se ne moreš priklopit, preverit Facebooka, e-pošte ipd. Ko končno dobiš dostop, je potrebnih kar nekaj klikov za vnos gesla v brskalnik. Tak lokal ne pusti dobrega vtisa. Vsaj ne tako dobrega kot lokal s strategijo številka 3.
3. Izvolite. Brezplačno!
Že na steni zadovoljen opaziš ogromen znak FREE WIFI. Če je omrežje zaščiteno, je geslo napisano kar na steni, sicer ti ga pove natakarica ali bližnji gost, ki že srfa. Mobilni telefon ali računalnik pa te itak že sam prijazno opozori: "Na razpolago ti je odprto omrežje!" Enostavno klikneš in si online ... Čisti užitek! Podobno, kot pohodniku odleže ob kozarcu hladne vode ali piva. Užitek je še toliko večji, če se povezava vzpostavi v trenutku, se ne zatika in je dovolj hitra.
Rezultati:
- Uporabniki si zapomnijo lokal, ki ponuja ta užitek za pogoste obiske.
- Poslovneži iz okoliša se v takem lokalu dogovarjajo za sestanke.
- Mladi raje organizirajo žur, saj, kakšen pa je sploh žur brez povezave?
- Gost, ki srfa, pozabi na čas, naroči več pijače.
- Srfanje kuri kalorije. Mimogrede naročiš še hrano.
- Nekateri imajo prenostnik s seboj in v lokalu z wifijem delajo cel dan. Seveda kupijo več.
- Lokacija z wifi-jem dobi več objav in nasvetov v lokacijski igri FourSquare.
- Lokacija se znajde na seznamih wifi točk. Sploh za novinarje
- Kupec priporoči lokal na Twitter.com in Facebook.com. Vsak ima nekaj 100 prijateljev, nekateri jih imajo 1000. In vsi ti prijatelji so lahko obveščeni v trenutku. Turisti na internet napišejo pozitivne ocene. Na primer na LonelyPlanet, TripAdvisor in povsod drugod, kjer se turisti odločajo, kje bodo spali, jedli, žurali in zapravljali. Takole:
- "pri AH Klemencic nimajo odklenjenega wifi" http://bit.ly/k4NokR
- "Have really enjoyed the free wifi everywhere in Dubai!" http://bit.ly/kw2jxe
- "Pristava Lepena has free internet wifi & great breakfast." http://bit.ly/iiVxZE
- "Kranjska Gora Forum: Is there wifi in Hotel Lek?" http://bit.ly/ipxtZR