Miloš Čirič: Zgodba o novih obrazih je napačna

V kampanji bo ključno, kako bodo stranke znale ljudem pokazati, da vidijo neko rešitev, meni Miloš Čirič.

Objavljeno
28. september 2011 21.14
Posodobljeno
29. september 2011 08.00
Barbara Hočevar, notranja politika
Barbara Hočevar, notranja politika

Ljubljana – Strankam, ki imajo svoje podporne mreže in pri katerih procedure evidentiranja že potekajo, se bo precej lažje v dveh mesecih pripraviti na volitve kot novim akterjem, ki želijo prodreti na političnem prizorišču, se strinjata Miloš Čirič in Sebastijan Jeretič, ki imata bogate izkušnje pri pripravi predvolilnih kampanj.

»Pričakujem, da bo kampanja izrazito ostra, ker bo zelo veliko v igri. Tisti, ki bo zdaj zmagal, bo lahko najmanj dva mandata na čelu države, če bo znal pametno voditi,« meni Miloš Čirič, ki je prepričan, da je dva meseca dovolj časa in imajo vsi možnosti še veliko narediti. »Doslej so volivci že velikokrat pokazali, da kakšnega posebnega spomina nimajo in se večinoma odločajo trenutno. Kampanja pa poteka že ves čas.«

Po njegovem mnenju bo v kampanji ključno, kako bodo stranke znale ljudem pokazati, da vidijo neko rešitev. Poleg tega zaznava precejšnjo razliko med temi in volitvami v preteklosti, saj se ljudje, tako Čirič, prvič po letu 1990 zavedajo, da so stvari dejansko pomembne in da politika vpliva v dobrem ali slabem.

»Zato menim, da volivcev ne bo treba zasipavati z materiali, ampak bosta javna pozornost in senzibilnost večji, bolj bodo brali časopise in spremljali soočenja. Želeli bodo slišati, kaj ima kdo povedati, in upam, da se bomo prvič v zgodovini pogovarjali o resnih stvareh, ne pa o tem, kakšen je kdo videti,« je izjavil Čirič, ki je v preteklosti sodeloval z različnimi strankami pri nas in v tujini. »Mislim, da je zgodba o novih obrazih napačna. Če je nekaj novo, še ne pomeni, da je boljše. Lahko pa se pojavi posameznik ali skupina, ki že ima neke vodstvene reference, in upam, da se bo to iskalo tukaj.«

Sebastijan Jeretič, ki je bil na prejšnjih parlamentarnih in lokalnih volitvah dejaven v SD, zdaj pa dela zlasti s strankami v tujini, meni, da bo kampanja najprej odvisna od tega, kakšna bo volilna izbira. »Vprašanje je, ali bo Zoran Jankovič sodeloval. Mislim, da je pripravljen, ampak njegova temeljna dilema je, ali se spustiti v boj proti Janši in Pahorju. Dokler je zadnji v političnem prostoru, je kljub vsemu dovolj močan, da Jankoviču onemogoči absolutno ali relativno zmago. Če se bo sedanji ljubljanski župan kljub temu odločil za, bo izjemno zanimivo in je težko napovedati, kako bo kdo delal. Če se ne bo odločil, pa so tu še nove stranke, ki se ne morejo spustiti v boj za zmago, ker organizacijsko, logistično in finančno niso dovolj močne.«

Kampanje bodo skromne, sklepa Jeretič, ker ni niti veliko denarja niti inventivnosti, glavna naloga vseh sodelujočih pa bo organizacija in logistika, da ljudi pripeljejo na volišča. »Bolj kot upanje, da boš prepričal apatične, je pomembno, da prepričaš svoje, da gredo volit.« Poleg Gibanja za Slovenijo predvideva, da bi čez prag parlamenta lahko prišla Piratska stranka, če bi se odločila za sodelovanje, ker bi lahko izkoristila prednosti interneta. »SDS je velik favorit, vprašanje bo samo to, ali kljub najverjetnejši relativni zmagi lahko sestavi vlado,« razmišlja Sebastijan Jeretič.