2TDK – dejanska dvotirna železnica, veliko cenejša

Poleg velike razlike v ceni investicije še nekatere prednosti.
Fotografija: Če so v izvedbah v 2TDK razlike po teh dveh projektih velikosti 1,2 milijarde evrov, je še vedno čas, da se pristopi k realizaciji po veliko cenejšem projektu. Foto Voranc Vogel/Delo
Odpri galerijo
Če so v izvedbah v 2TDK razlike po teh dveh projektih velikosti 1,2 milijarde evrov, je še vedno čas, da se pristopi k realizaciji po veliko cenejšem projektu. Foto Voranc Vogel/Delo

Projekt za izgradnjo T2DK je že pred mnogimi leti izdelala in nato predelovala Družba za razvoj investicij (DRI), tudi sedanja verzija je njena (jo tukaj na kratko imenujem DRI-T2DK), trasa dolžine 27,1 kilometra, za dvotirnost 41 kilometrov predorov. O njej so bila tudi velika kritična posvetovanja z udeleženimi številnimi strokovnjaki specialisti, ki so pokrili vsak svoje strokovno področje v tem projektu.

Ta posvetovanja so bila: v državnem svetu (DS) 16. aprila 2018, v državnem zboru 21. marca 2019, pod pokroviteljstvom SIZ 24. maja 2019 – SIZ je o posvetovanju izdal zbornik referatov in razprav (št. 3/2019) »Dvotirna proga Koper-Kozina-Divača«, ki je dosegljiv na spletu in dodatno še na PublishWallu. Je veliko tehničnih podatkov in trditev, ki jih strokovnjaki »nasprotnih« strani in ministrstvo za infrastrukturo (MZI) morajo preveriti/uskladiti/potrditi.

V zborniku št. 3/19 je, poleg drugih mnenj, prikazana centralna, nova verzija drugačne trase nove dejansko dvotirne železnice (na kratko CVDŽ), dolžine 24,8 kilometra, za dvotirnost 9,2 kilometra predorov. Višina investicije za DRI-T2DK za enotirno izvedbo do obratovalnega dovoljenja je 1,2 milijarde evrov in nadalje je za dvotirno izvedbo v zborniku št. 3/19 ocenjeno 2,188 milijarde evrov. Za dvotirno CVDŽ je navedena višina 0,945 milijarde evrov, tj. 1,2 milijarde evrov manj kot za DRI-2TDK. Poleg velike razlike v ceni investicije še nekatere prednosti CVDŽ: manj zasedenih površin dragocenih primorskih zemljišč, boljše varovanje vodnih virov, le kratki predori in s tem možnost konkuriranja domače gradbene operative, krajši rok zgraditve, razbremenitev Luke Koper in ŽP Divača z zalogovnim terminalom Kozina.

Na nobenem od treh naštetih posvetovanj ni bilo slišati ne strokovnjakov DRI, ne SŽ, ne Družbe za razvoj projekta 2TDK. V vsaki razvojno naravnani družbi bi argumentirano razpravo tehnično in ekonomsko zahtevnih projektov spodbudila vsakokratna oblast – politika. Politika bi želela izkristalizirati tehnične in tehnološke prednosti tudi zaradi konceptualnih razlik med staro in moderno zasnovo. Naša javnost naj se vpraša, zakaj sklepne ugotovitve posvetovanja z dne 24. maja 2019 niso bile široko publicirane naši javnosti, zakaj kompetentna ministrstva niso že takrat sklicala soočenja naštetih strani in drugih stranskih udeležencev.

Če so v izvedbah v 2TDK razlike po teh dveh projektih velikosti 1,2 milijarde evrov, kot je navedeno, je še vedno čas, da se ustavijo začete dejavnosti po zelo dragem in okoljsko neugodnem projektu DRI-2TDK ter se pristopi k realizaciji po veliko cenejšem projektu CVDŽ, o čemer mora MZI s sodelovanjem MOP ali morda poslanci DZ ali vlada brez obotavljanja čim prej odločiti.
 

Preberite še:

Komentarji: