Tema?

Podpora kakovostnim medijem in novinarjem. 
Je javnost za?

Objavljeno
02. maj 2012 20.03
Posodobljeno
02. maj 2012 21.00
Rok Kajzer, Ozadja
Rok Kajzer, Ozadja
Si predstavljate, da vašega najljubšega časnika ali revije ne bi bilo v kioskih, da bi vas na spletni strani pričakal napis, da »stran ne more biti prikazana«, ali da bi vas namesto informativne oddaje na televizorju pričakala tema? Najbrž ne. To, da v rokah držite časnik, ki vam poskuša vsak dan podati resnično, kakovostno, kredibilno in zaupanja vredno sliko države in sveta, v prihodnosti morda ne bo več tako samoumevno.

Gospodarska kriza, ki je udarila tudi po medijskem sektorju, varčevanje, vmešavanje politike, deformiran oglaševalski trg in številne lastniške akrobacije v medijih zadnja leta že terjajo svoj davek: socialni položaj novinarjev se iz dneva v dan poslabšuje, uredniška avtonomija izginja, mediji so v težavah, vse to pa nas oddaljuje od idealov, ki se jim je Slovenija zavezala z domačimi in mednarodnimi dokumenti.

Novinarji se ob svetovnem dnevu svobode medijev, ki je po prepričanju generalnega sekretarja OZN Ban Ki Muna podlaga, da lahko sploh govorimo o pravici do izražanja mnenj, zato obračajo na svoje resnične delodajalce: javnost. Zdaj bo stekel nekoliko zamrl dialog med javnostjo in novinarji, zavezanimi visokim profesionalnim standardom in etiki. Od javnosti ti pričakujejo le eno: podporo kakovostnemu novinarstvu in kakovostnim medijem.

Zavedanje javnosti, da je odlično novinarstvo eden ključnih stebrov razvoja družbe, še posebno tiste, v kateri odpovedujejo vsi nadzorni mehanizmi – in to je slika Slovenije –, je pomembno. Samo vprašati se je treba, ali bo družba napredovala z dobrimi in zaupanja vrednimi novinarskimi zgodbami ali pa za razvoj zadostujejo brezplačniški zmazki, senzacionalistična trobila in navijaški politični spletni mediji.

Odločitev se zdi preprosta. In je povsem v vaših rokah.