Zadnja sprememba: pon, 8.02.2010 22:30
 
Na referendumu bi večina glasovala za arbitražo
Anketa Dela kaže, da je javnost naklonjena sprejetju arbitražnega sporazuma s Hrvaško
Če bi bil referendum jutri, bi bila po napovedi Dela Stik udeležba na njem okoli 40-odstotna. Če upoštevamo samo te, ki bi se referenduma udeležili bi jih za glasovalo  46,8 odstotka, proti pa 39,8 odstotka
Marko Pečauer, sob, 07.11.2009 06:00
A A
   
   

Če bi bil referendum jutri, bi bila po napovedi Dela Stik udeležba na njem okrog 40-odstotna

foto: Jože Suhadolnik/Delo
  • Če bi bil referendum jutri, bi bila po napovedi Dela Stik udeležba na njem okrog 40-odstotna
  • Zgodovinski dan za Slovenijo?
  • Če bi bil referendum jutri, bi bila po napovedi Dela Stik udeležba na njem okrog 40-odstotna


   
   

Ljubljana - Arbitražni sporazum s Hrvaško ima za zdaj dobre možnosti, da bi bil potrjen na referendumu, če bi ta referendum izvedli. V anketi Dela je skoraj polovica vprašanih zatrdila, da bi na morebitnem referendumu glasovali za potrditev arbitražnega sporazuma. Proti potrditvi jih je bila dobra tretjina.

Povedano podrobneje: na vprašanje, ali bi na morebitnem referendumu glasovali za potrditev arbitražnega sporazuma s Hrvaško ali proti, je 48,5 odstotka vprašanih odgovorilo, da bi glasovali za. Da bi glasovali proti, jih je odgovorilo 36,9 odstotka. Na vprašanje jih ni znalo ali želelo odgovoriti 14,6 odstotka.

 

Delež teh, ki bi glasovali proti arbitražnemu sporazumu, znaša več kot tretjino vseh sodelujočih v anketi, kar sicer ni zanemarljivo, a je vendar bistveno manjši kot delež tistih, ki bi glasovali za. Na referendumu pač štejejo samo tisti, ki oddajo glasovnice.

 

Če bi bil referendum jutri, bi bila po napovedi Dela Stik udeležba na njem okoli 40-odstotna. Toliko anketiranih (natančneje 39,7 odstotka) je namreč zatrdilo, da bi se referenduma zagotovo udeležili. Kot pokaže podrobnejši pregled, bi se ga udeležili predvsem starejši, upokojenci in potencialni volivci opozicijskih strank.

 

Če upoštevamo samo te, ki bi se referenduma udeležili, je rezultat podoben, čeprav ne povsem: za bi jih glasovalo 46,8 odstotka, proti 39,8 odstotka, z ne vem pa jih je odgovorilo 13,4 odstotka. Še vedno je torej delež za prepričljivo večji kot delež proti.

 

Kaj pa neopredeljeni, tisti anketirani, ki so odgovorili z ne vem? Tem so postavili dodatno vprašanje, kam se bolj nagibajo: za potrditev arbitražnega sporazuma ali proti njej. Pokazalo se je, da je tudi med temi več naklonjenih potrditvi sporazuma. Takšnih je 34,1 odstotka od neopredeljenih, proti potrditvi jih je 19,6 odstotka, 46,3 odstotka pa jih je tudi v drugo odgovorilo z ne vem.

 

Povejmo še, da so anketirani večinoma menili, da je Borut Pahor storil prav, ko je ta teden podpisal arbitražni sporazum s Hrvaško, da pa se večini referendum ne zdi primerna oblika reševanja tega vprašanja. Zato tudi pričakovana udeležba na morebitnem referendumu ni posebno velika. Če bi bil referendum jutri, bi bila po napovedi Dela Stik udeležba na njem okrog 40-odstotna.

 

Več v današnji tiskani izdaji Dela

ocena 1ocena 2ocena 3ocena 4ocena 5
povprečna ocena: 2,9
 


Prijava
Uporabnik *


Geslo *
Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!

Za komentiranje morate biti prijavljeni.
|1| komentarjev: 40
na strani: [osveži] [starejši prej]
cla 
| 07.11.2009 | 22:47:53
neznan
| 07.11.2009 | 20:03:10
neznan | 07.11.2009 | 06:31:08
pravi Slovenci bi gotovo glasovali za arbitražni sporazum, ki je najboljši doslej in alternative nima.
----------------------------------------
Jaz sem, po knjigah pravi Slovenec, vendar za to natego, ki jo imenujete "arbitražni sporazum" ne bom glasoval. Danes ste imeli priliko videti, ke si Hrčki predstav ljajo morsko mejo. V kolikor bi "pravedno" hrvaško vodstvo hotelo državljanom RS pokazati, da je tista predstava v zalivu le otroški vrtec malo nažganih hrvaških novinark, bi prevgotovo že poklicalo Pahorja in se opravičilo; to bi v Dnevniku že bilo predvajano.
..........................
Zabitko :
Po vseh teh mesecih bi se ti Zabiti Klinec že lahko otresel tvoje otroške trme in začel uprabljati poleg tipkovnice tudi še glavo.




TI TUDI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
neznan 
| 07.11.2009 | 20:03:10
neznan | 07.11.2009 | 06:31:08
pravi Slovenci bi gotovo glasovali za arbitražni sporazum, ki je najboljši doslej in alternative nima.
----------------------------------------
Jaz sem, po knjigah pravi Slovenec, vendar za to natego, ki jo imenujete "arbitražni sporazum" ne bom glasoval. Danes ste imeli priliko videti, ke si Hrčki predstav ljajo morsko mejo. V kolikor bi "pravedno" hrvaško vodstvo hotelo državljanom RS pokazati, da je tista predstava v zalivu le otroški vrtec malo nažganih hrvaških novinark, bi prevgotovo že poklicalo Pahorja in se opravičilo; to bi v Dnevniku že bilo predvajano.
..........................
Zabitko :
Po vseh teh mesecih bi se ti Zabiti Klinec že lahko otresel tvoje otroške trme in začel uprabljati poleg tipkovnice tudi še glavo.
neznan 
| 07.11.2009 | 18:37:03
Plačana naročena anketa. Domnebni naročnik g. Cvikl, SD. Pogrešam tudi podatek koliko je bilo anketirancev.
neznan 
| 07.11.2009 | 15:24:31
horuk | 07.11.2009 | 13:54:45
_______ENO-um je........ta"rdećim splaval po vodi

Veš, to je pa že rdeče brezumje.
horuk 
| 07.11.2009 | 13:54:45
_______ENO-um je........ta"rdećim splaval po vodi !
profesor 
| 07.11.2009 | 13:23:38
Anketa na RTV v oddaji Polemika

Ali se strinjate s podpisom arbitražnega sporazuma?
Da...14%
Ne...86%
Glasovalo cca 3800 ljudi.

Anketa s 24 ur.com

Ali ste zadovoljni s podpisom arbitražnega sporazuma?
da 4673
ne 6083
ne vem, me ne zanima 1589
Skupaj odgovorov: 12345

Anketa na MMC

Ali menite, da bi moral premier Pahor, če rešitev vprašanja meje s Hrvaško pade v vodo, odstopiti?
Da....59%
Ne....36%
Ne vem./Me ne zanima....5%
++++++

Pahor, Turk in ostali, ki podpirajo ta sporazum, bodo POLITIČNO MRTVI po njegovi zavrnitvi na referendumu! V tem primeru bi bilo prav, da bi ODSTOPILI s svojih funkcij. Vendar grem stavit, da tega ne bodo storili, ker so od zahodnih demokratičnih standardov oddaljeni svetlobna leta...
neznan 
| 07.11.2009 | 12:50:34
romar | 07.11.2009 | 11:42:16
OOO Nejc ... ti še nisi dojel, da ste desnuhi na volitah popušili. 80 ali pa 100% si lahko mirno nekam zatakneš ... pa zapoješ alelujo :)))
------------------
Žal, na tvoji stopnji razumevanja politike, se ne čudim tvojim izjavam.....
romar 
| 07.11.2009 | 11:42:16
OOO Nejc ... ti še nisi dojel, da ste desnuhi na volitah popušili. 80 ali pa 100% si lahko mirno nekam zatakneš ... pa zapoješ alelujo :)))
classic liberal 
| 07.11.2009 | 11:35:16
Delo stik hahahahaha who the .......... befel je pa nekam hitro priromal?? panika!!!
dr.Zabitko Klin 
| 07.11.2009 | 11:31:21
Dejmo janševiki kaj bolj originalnega, no! Človek bi se vsaj malo rad nasmejal, vi pa take medle in znucane ven mečete.
neznan 
| 07.11.2009 | 11:11:38
jazbar | 07.11.2009 | 11:08:10
Hahaha na delu Stik so glasovali za arbitražni sporatum!? Banda pokvarjena obnašate se kot leta 1949 in lažete po befelu vladajoče klike.

Dejte anketo tukaj na E-Delo, če mate jajca pa da vidimo potem rezultat!

Najmanj 80% državljanov Slovenije je PROTI arbitražnemu sporazumu saj izgubljamo tisočletni slovenski teritorij!

Vse o problemu meje je objavljeno na www.ssn
--------------------
To je podobno tisti: "Cinca, Marinca.... v ta črno vrgel je svoj glas...
neznan 
| 07.11.2009 | 11:09:40
"Politikantom je potrebno končno preprečiti, da bi si filali negativno energijo iz neskončno dolgih obmejnih sporov,"
----------
Potrebno jih je diskreditirati in po potrebi tudi ........a ne in jim zabiti klin?
jazbar 
| 07.11.2009 | 11:08:10
Hahaha na delu Stik so glasovali za arbitražni sporatum!? Banda pokvarjena obnašate se kot leta 1949 in lažete po befelu vladajoče klike.

Dejte anketo tukaj na E-Delo, če mate jajca pa da vidimo potem rezultat!

Najmanj 80% državljanov Slovenije je PROTI arbitražnemu sporazumu saj izgubljamo tisočletni slovenski teritorij!

Vse o problemu meje je objavljeno na www.ssn.si
neznan 
| 07.11.2009 | 11:05:43
dr. Zabitko Klin | 07.11.2009 | 10:58:52
No, opravičeno sem sumil, da nimaš 100 pik. / "Politikantom je potrebno končno preprečiti, da bi si filali negativno energijo iz neskončno dolgih obmejnih sporov,"/
Za to se je zavzemala ZKS s Kučanom na čelu! Bravo, rdeči gardist, ušlo ti je!
dr.Zabitko Klin 
| 07.11.2009 | 10:58:52
Bravo NejcO, zate je demokracija = nacionalizem, šovinizem, rasizem, itd......

Pravi janševik! Take nucamo!
neznan 
| 07.11.2009 | 10:54:33
romar | 07.11.2009 | 10:38:40
Politikantom je potrebno končno preprečiti, da bi si filali negativno energijo iz neskončno dolgih obmejnih sporov, nacionalizmov, šovonizmov, rasizmov ... zato BOM glasoval ZA arbitrežni sporazum!
-----------ž
Jasno, ukiniti demokracijo!. Te podpiram!
romar 
| 07.11.2009 | 10:38:40
Politikantom je potrebno končno preprečiti, da bi si filali negativno energijo iz neskončno dolgih obmejnih sporov, nacionalizmov, šovonizmov, rasizmov ... zato BOM glasoval ZA arbitrežni sporazum!
lovor 
| 07.11.2009 | 10:33:13
Jaz sem tudi mnenja, da je bolje za Slovenijo potrditi ta sporazum kot zavrniti ga.

Nisem pa mnenja, da je naloga medijev zganjanje reklame in propagande. V katerokoli smer. ( Zal se mediji na Slovenskem ocitno se ne znajo odreci te "funkcije".)

Mislim tudi za razliko od intence tega clanka, da je izid referenduma vse prej kot predvidljiv.
neznan 
| 07.11.2009 | 10:32:28
Račun brez krčmarja!
オランダ人 
| 07.11.2009 | 10:05:13
oreh | 07.11.2009 | 08:33:37
Tudi če referendum uspe , ga koministi ne bodo upoštevali
Že videno

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

oreh: tako kot so SDS in desnica upoštevali referendum o trgovinah, ki so ga sami predlagali, ne? Zdaj vem, kje si to že videl. Pri komunistih ne.
dr.Zabitko Klin 
| 07.11.2009 | 09:40:05
Ej Naci-nalist, pomatraj se in prdni, če ne se boš še razpočil!
Nacionalist 
| 07.11.2009 | 09:25:25
NIKOLI ne boste uspeli na referendumu - kljub temu da imaste v lasti vse medije, vendar slovenski narod in tako neumen kot vi mislite, NIKOLI MU NE BOSTE MOGLI OPRATI MOŽGANOV - REZULTAT REFERENDUMA JE JASEN - SMO PROTI, KER NE ZAGOTAVLJA VITALNIH SLOVENSKIH INTERESOV!!!
Pahor se s tem pokata le eno, da je TOTALNO NESPOSOBEN tudi na zunanje političnem področju, da je na vseh ostalih je že slepcu jasno...kam je pripeljal državo, ki je v času vladavine JANŠE blestela, imela najvišjo godpodarsko rast v evropi, spodbujene investicije....skratka tako nseposobnega predsednika vlade slovenija še ni imela...poleg tega pa menim, da je tudi narodni izdajalec, ker škoduje sloveniji in je zadeva zrela za sodišče...
DrMatilda 
| 07.11.2009 | 08:51:33
Leta 1532, je v Brandenburgu živel pošten trgovec Michael Kohlhass, ki je bil znan po tem, da je spoštoval zakon. Odpravil se je čez mejo v Saksonijo, na zelo pomemben sejem, v Leipzigu. Preden je stopil čez mejo, so mu fantje iz vasi na drugi strani meje, ukradli dva konja ter prebutali pomočnika. Tako je zamudil sejem in si zapravil priložnost za zaslužek. Stopil je na sodišče ter zahteval kazen za krivično ravnanje vandalov, okrajno sodišče pa mu je odreklo vse možnosti za odškodnino, ker ni bilo jasno, kje je meja. V jezi, je zbral okoli sebe toplo upornikov in zahteval maščevanje. Začeli so ropati in požigati hiše v Saksonskih četrtih, dokler niso nekoga umorili. Zgodba se nadaljuje tako, da je postajal Michael Kohlhassov križarski pohod čedalje okrutnejši. Izgubil je ženo, svoje imetje, osem let kasneje pa tudi svoje življenje, ko so ga usmrtili v ječi.
Ta pregovorna zgodba kroži v Nemčiji in opominja ljudi, kako lahko v skrajnih primerih, nerešen spor počasi preraste v čezmejni obračun, saj če bi se že na začetku poravnali, do vsega tega sploh ne bi prišlo.
Ne gre za to, da se zdaj usmrti KohlAss, vlada se mora zavedati odgovornosti do ljudi in meje, oziroma zakonov, ki jih sprejema.
stojc 
| 07.11.2009 | 08:41:54
Malo morgen !!
oreh 
| 07.11.2009 | 08:33:37
Tudi če referendum uspe , ga koministi ne bodo upoštevali
Že videno
tomo3 
| 07.11.2009 | 08:30:40
Le zakaj predhodni posvetovalni referendum saj ne bo o ničemer odločal
Naj raje opravijo še nekaj anket verjetno z malo večjim vzorcem in prihranili bomo kar nekaj denarja.
Potem ko bo parlament podprl sporazum pri tem se verjetno ne bo oziral na glas ljudstva potem pa naj se opozicija odloči ali naj sproži pravi referendum. Rezultati tega, če do njega pride pa bodo za politiko obvezujoč
Dejstvo je, da je sporazum slab vendar nas je Pahor pripeljal v položaj ko ni več dobrih rešitev.
V najboljšem primeru vendar malo verjetno dobimo to kar je bilo v Drnovškovem sporazumu.
To, da se je stanje na kopnem in morju od osamoosvojitve do danes spremenilo v škodo Slovenije je jasno vsem. Da se ta proces nadaljuje je tudi jasno. Tako bo dejansko stanje meje v primeru, da ne pride rešitve čez pet let za Slovenijo še bolj neugodno.
oreh 
| 07.11.2009 | 08:30:36
LAŽ je pri komunistih uzakonjena kot RESNICA , lahko jo širijo kolikor jim je volja
Atizej 
| 07.11.2009 | 08:20:35
Na referendumu bi večina glasovala za arbitražo


Seveda! . Narod bo glasoval po vašemu naročilu in ko bo šlo vse
narobe, bo narod kriv, ker je tako glasoval.....
Zopet z anketami poneumljate narod!!
Upam. da se je zbudil,.... predolgo je spal!
neznan 
| 07.11.2009 | 08:19:21
neznan | 07.11.2009 | 08:08:01
ti takoimenovani

MIR I RAD pa govori na Slovenskem slovensko, sicer se oglasaj v hrvaskih medijih ali se preseli tja!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mi Slovenci govorimo SLOVENSKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+++++++++++++++++++++++++++
Napaka !! Pol nas je slovenskih čefurja ki smo poligloti v primerjavi z tebom za frukanec.
V sloveniji se govori in takoj bo tudi naprej,poleg slovenščine,hrvaščina,srpščina,makedonščina,in tako naprej !!
neznan 
| 07.11.2009 | 08:11:52
KRITIKA

Ja, jaz sem tisti kjer pise NEZNANI in s eoglasam s e enkrat. Moje geslo je vedno bilo in bo KRITIKA in ravno tukaj k tej laznivi anketi prav pase!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ne boste nam oprali mozgane, brez skrbi! Tega je bilo ze dovolj! Sram naj vas bo! Takole izdajate svojo lastno domovino, se niste prodali ze dovolj? In to vse v korist te koalicije, ideoloskih levih tigrov!!!! Bomo videli kje bo pristal Pahor in njegove sive eminence Kucan, Turk, in se jih je ...
neznan 
| 07.11.2009 | 08:08:01
ti takoimenovani

MIR I RAD pa govori na Slovenskem slovensko, sicer se oglasaj v hrvaskih medijih ali se preseli tja!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mi Slovenci govorimo SLOVENSKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
neznan 
| 07.11.2009 | 08:05:15
Ta je PA PRIVLECENA OD TA LEVIH DA BI LJUDEM OPRALI MOZGANE. VECINA SLOVENCEV JE PROTI ARBITRAZNEMU SPORAZUMU.
DELO-KAKO LAHKO PRIKROJITE ENO TAKO VELIKO LAZ? LAHKO SE PRESELITE KAR NA HRVASKO!!!!!

SICER PA: ZIVI BILI PA VIDELI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DrMatilda 
| 07.11.2009 | 07:59:31
Pred dobrim desetletjem, sem se odločil za telefonski priključek. Večkrat na mesec, so me klicali zaradi anket in navadno sem sodeloval. Potem sem ostal brez telefona. Od takrat, me že več kot desetletje, nihče ni vprašal, kakšno je moje mnenje. Glede na krog mojih znancev bi rekel, da se sprašuje le tisto skromno manjšino, ki zvesto sledi navodilom politike. Večino navadnih ljudi okoli mene nihče nič ne sprašuje, zato se čudimo določenim analizam. Je pa res, da večina teh ne hodi na glasovanja, ker so mnenja, da na izhod itak nimajo vpliva, oziroma je vedno tako, kot rečejo. Jasno je, da bo v obeh primerih oligarhija itak poskrbela zase. Potem se držimo za glavo, na kar smo se že navadili, tako da se že vnaprej zabavamo.
Še posebej iz referendumov, ki so najbolj neposreden pokazatelj volje ljudstva, vendar so bili tako slabo pripravljeni, da smo vse razveljavili. Izpadlo je bolj tako, kot da so se le malo šalili. Ustvarili so določen mehurček informacij, v krogu katerega je bilo mogoče izbirati med nejasnimi opcijami, ki so vodile v še bolj nejasno predstavo prihodnosti. Narod so dejansko spraševali eno, odgovarjali pa smo jim drugo. Recimo glede nedeljskega dela, smo se pogovarjali, če bi zmatrane, slabo plačane ter depriviligirane delavce izkoriščali še v nedeljo, šlo pa je za izboljšanje plač in delovnih pogojev, da bodo dobro plačane, spoštovane delavke, veselo rezale salamo tudi ta dan. Ljudje smo odgovorili, dajte nam vsaj na gospodov dan mir, da se zacelijo sklepi in zarastejo mišice, odgovor pa je pomenil, da je tega dne ilegalno plačati pridnemu in poštenemu trgovcu, ki dobro plačuje svoje delavce, za iskano storitev. Tudi bolje, da jih preveč ne sprašujejo, ker jih večina nima pojma, za kaj v resnici gre in raje ne sodelujejo, da se jim ne bi potem smejali, kakšne neumnosti so takrat govorili.
Čudno je pa, kako oligarhija ve, kakšen bo izhod glasovanj. Edini način, da zanesljivo poznaš prihodnost je namreč, da jo sam ustvariš. In kaj je lepšega v demokraciji, kot da to storiš na referendumu. Zato ni panike, tudi če bo 110% podpora temu, kar vlada pravi, da že vemo. ¸Tako se pač razvija psihologija grešnika, ki greh skriva za grehom.
Spet se režimo že vnaprej, sprašujejo nas namreč, če se strinjamo s tem, da je naša domovina naša, če jo bomo zavarovali in če si upamo to povedati celemu svetu.
ww 
| 07.11.2009 | 07:44:19
.
anketa, ki jo jas poznam in je bila
javno dostopna na straneh DELA
je kazala drugače
.
.
seveda začela se je KLUKECOVA vojna,
laži so dovoljene in pisuni pač pišejo tisto
zakaj so plačani
.
.
.
.
Socialist Dr. Pepe 
| 07.11.2009 | 07:35:06
Neznanemuznanemu:
Jest sm ste strani meje, un ki ti je rit pokazu je bio pa sa one strane meje!
crni kos 
| 07.11.2009 | 07:32:44
Gdje je sada ono pokvareno piskaralo, R. Kajzer?, da li su ga otpilili po promjeni kursa u Delu?
Kakva je to banda!!!!
neznan 
| 07.11.2009 | 07:26:37
Socialist Dr. Pepe | 07.11.2009 | 07:20:09

Pepino, a si ti tisti ribič, ki je sred Piranskega zaliva pokazal rit ? :))))
tim9x 
| 07.11.2009 | 07:15:49
Daj nehaj no jože,kdo drug pa je še ponudil vsebino,vsi so samo prestrašeni kot zajci,proti vsem pričakovanjem je še največ jajc do zdaj pokazal prav Pahor.
neznan 
| 07.11.2009 | 06:31:08
pravi Slovenci bi gotovo glasovali za arbitražni sporazum, ki je najboljši doslej in alternative nima.
jose 
| 06.11.2009 | 22:39:57
Kar pomeni - ni več važna vsebina, gremo se samo še piarovstvo. Prav postmodernistično je že vse skupaj. Ampak kakšen fantastičen dan.