Zadnja sprememba: pon, 8.02.2010 22:30
 
Bo država odkupila Mercator?
Debeljak: Država naj se odloči sama - cena je ugodna
Predsednik vlade Janez Janša meni, da ni potrebe po prodaji Mercatorja, zato je napoved prodaje s strani skupine Pivovarna Laško in Infond Holdinga po njegovih besedah zgolj politični pritisk.
Ma.K./STA, čet, 06.11.2008 16:12
A A
   
   

Žiga Debeljak

foto: Mavric Pivk/Delo
  • Žiga Debeljak
  • Dušan Semolič in Ladislav Kaluža


   
   

Ljubljana - Sindikat delavcev trgovine Slovenije nasprotuje nameravani prodaji Mercatorja in poziva državo k ukrepanju. "Država naj odkupi nazaj delež v Mercatorju, ki sta ga leta 2005 prodala Kad in Sod, ter vzpostavi prvotno stanje," je danes na novinarski konferenci v Ljubljani predlagal sekretar sindikata Ladislav Kaluža.

Kot pravi Kaluža, bi si z odkupom deleža v Mercatorju, ki je bil prodan leta 2005, "tisti, ki so sodelovali pri prodaji, na nek način vsaj malo oprali ime, Mercatorju pa zagotovili stabilen in dolgoročen razvoj".

Kaluža sicer priznava, da lahko lastniki prosto razpolagajo s svojim lastniškim deležem, a opozarja, da je bil Mercator leta 2005 prodan netransparentno, pod mizo. "Prodajalci so takrat zagotavljali, da bo s prodajo Mercator ostal v slovenskih rokah, napoved prodaje s strani Pivovarne Laško in Infond Holdinga pa zdaj te besede demantira," je poudaril.

Prodaja Mercatorja ima po Kaluževih besedah lahko velike dolgoročne posledice, zlasti za prehrambeno industrijo, saj je na Mercatorjevih policah največ slovenskega blaga. Strinjal se je tudi predsednik sindikata delavcev trgovine Franci Lavrač, ki meni, da se s prodajo Mercatorja "igramo s 100.000 ljudmi v industriji, ne samo z zaposlenimi v Mercatorju". Socialne stiske bi lahko bile po Lavračevih besedah v primeru prodaje Mercatorja tujcem neverjetne.

Tudi predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS), katere član je sindikat delavcev trgovine, Dušan Semolič je opozoril na posledice, ki bi jih v primeru prodaje Mercatorja čutila celotna veriga živilskopredelovalne industrije. "Ne more nam biti vseeno. Zagotovo bo prišlo do sprememb strukture ponudbe," je poudaril.

Semolič zaradi vse več odprtih vprašanj tako glede Mercatorja kot finančne krize pričakuje čim prejšnje konstituiranje vlade in začetek dela po njegovem treh najbolj državotvornih ministrstev - za gospodarstvo, za finance in za delo. "Treba je takoj vzpostaviti vlado, ki naj začne delati in poišče odgovore na odprta vprašanja," je dejal predsednik ZSSS.

Pri Mercatorju mora država po Semoličevem prepričanju odigrati svojo vlogo. "Prosti trg ni univerzalno zdravilo za vse probleme. Država ne sme pustiti lastnikom kapitala, da počno vse, kar se jim zljubi," je še poudaril Semolič in dodal, da bo v primeru prodaje Mercatorja nastala velika škoda, katere ceno bodo plačali delavci.

Debeljak: Država se bo sama odločila o morebitnem odkupu Mercatorja

Predlog sindikata delavcev trgovine, da bi država nazaj odkupila delež v Mercatorju, je po besedah predsednika uprave Mercatorja Žige Debeljaka "odločitev države". Če bi se odločila, da bi želela imeti kontrolni delež, pa je ta trenutek po njegovi oceni verjetno pravi. "Delež je naprodaj, cena pa zaradi razmer na svetovnih borzah ugodna," je dejal.

Namere nekaterih lastnikov Mercatorja o prodaji deleža v družbi Debeljak sicer ne komentira, saj lahko lastniki prosto razpolagajo s svojim deležem. Mercator pa je po njegovih besedah sposoben nadaljevati samostojen razvoj, zato ni potrebno, da postane podružnica neke tuje trgovske verige.

Postopki morebitne prodaje Mercatorja po Debeljakovih besedah ne bodo vplivali na samo ponudbo trgovca. Prav tako je po njegovih besedah odveč vsakršen strah pred izgubo delovnih mest v Mercatorju. "Trgovina ni proizvodnja, ki se jo da preseliti v tujino. Trgovina je lokalna dejavnost," je poudaril.

Odnosi z dobavitelji so po Debeljakovih besedah temeljni del trženjske strategije vsakega trgovca. Uprava Mercatorja podpira lokalno proizvodnjo, saj kar 70 odstotkov proizvodnje namenjajo slovenskim dobaviteljem, sodelujejo pa z okoli 2000 dobavitelji.

"Kakšna bi bila strategija morebitnih drugih trgovcev do dobaviteljev, je težko ocenjevati, velja pa, da vsak trgovec primarno podpira svoje lokalne partnerje," je povedal prvi mož Mercatorja in dodal, da pa "bi to verjetno imelo nek vpliv na obseg sodelovanja". "Kakšen, je težko reči, ker je to odvisno od strategije posameznega trgovca," je dejal Debeljak.

Debeljak je še dejal, da je Mercator zelo vpet v slovensko okolje, podpira številne projekte in organizacije različnih aktivnosti. "Menimo, da je pomembno, da vlagamo nazaj v okolje, iz katerega črpamo. V kakšni meri bi morebitni tuji večinski lastnik v Sloveniji deloval, je odvisno od njegove strategije."

Janša: Napoved prodaje Mercatorja je politični pritisk


Predsednik vlade Janez Janša meni, da potrebe po prodaji Mercatorja ni, če lastnik trdi, da ni v finančnih težavah. Napoved prodaje Mercatorja s strani skupine Pivovarna Laško in Infond Holdinga je zato po njegovih besedah politični pritisk.

"Gre izključno za politični pritisk, ki se naslanja na določene dikcije v koalicijski pogodbi. Te obetajo, da bo prihodnja oblast delala razliko med neupravičenim bogatenjem in kaznivimi dejanji. Po našem mnenju je lahko prišlo do neupravičenega bogatenja samo s kaznivimi dejanji," je po seji vlade zatrdil Janša.

Pri vprašanju neupravičenega bogatenja je po Janševem prepričanju ključno vprašanje, kako je nekdo prišel do premoženja, s katerim je plačal "takšno ali drugačno ceno" za velike deleže v podjetjih. "Sta samo dve možnosti - ali je do tega premoženja prišel zakonito ali nezakonito."

Kritično je Janša nastopil do predloga koalicijske pogodbe. Če bo ta podpisana v predlagani obliki, bo na področju neupravičenega bogatenja omogočala "sivo cono", na podlagi katere ne bo ovir za takšno ravnanje in tudi ne bo preganjano. V koalicijski pogodbi je po njegovih besedah veliko takšnih pomanjkljivosti.

Glede predloga sindikata delavcev trgovine, da naj država nazaj odkupi delež v Mercatorju, ki ga je prodala leta 2005, je Janša dejal, da "vlada ni nikoli prodajala Mercatorja in nima potrebe, da bi ta delež kupovala".

Janša ne želi ugibati, koliko bi morebitni kupec lahko odštel za približno 48-odstotni delež v Mercatorju, ki ga nameravata prodati skupina Pivovarna Laško in Infond Holding. "Običajno je realna tista cena, ki jo nekdo plača. Ali je to tudi dejanska vrednost nekega deleža ali podjetja, pa je drugo vprašanje," je poudaril.


Bojan Šrot: Nič ne bi bilo narobe, če bi država odkupila Mercator

Napoved prodaje Mercatorja še ne pomeni, da bo prišlo do prodaje družbe tujcem, je danes na novinarski konferenci dejal predsednik SLS Bojan Šrot. Kot je dejal, ima tudi država možnost ukrepati. "Mislim, da ne bi bilo nič narobe, če bi država, v neki skrajni točki, odkupila delež v Mercatorju," je dejal.

Šrot meni, da bi morala država delež v Mercatorju odkupiti po tržni ceni. Po njegovem mnenju bi prodaja Mercatorja slovenski živilskopredelovalni industriji zagotovo povzročila določene težave. "Lahko bi se zgodil domino efekt," je opozoril in dodal, da bi morali o teh stvareh dobro premisliti in se pametno odločiti.

"Mislim, da je dobro in pomembno za slovensko gospodarstvo, da v slovenski lasti ostanejo nekatere največje slovenske gospodarske družbe, kot so Mercator, Krka, Gorenje in še kakšno," je zatrdil Šrot in pojasnil, da stranka ne odstopa od svojih zavzemanj v preteklosti.
ocena 1ocena 2ocena 3ocena 4ocena 5
povprečna ocena: 2,1
 


Prijava
Uporabnik *


Geslo *
Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!

Za komentiranje morate biti prijavljeni.
|1| komentarjev: 59
na strani: [osveži] [starejši prej]
baldrick         
| 07.11.2008 | 16:06:59
odgovor na komentar uporabnika obelix complicus :

> baldrick
> | 07.11.2008 | 12:11:53
>
> Sorry, zajebu kratice :-)
>
> Mislim baldrick, da je pri PL počasi tudi že denar problem.
> Že nekaj časa zasledujem gibanje njihovih delnic in ostale kazalnike. Prodaja upada, vrednost papirjev se manjša ...
> O ja, tudi denar je problem. Tisti frišni denar namreč, ki ga podjetje nujno potrebuje. Ga ni, dolgovi pa so, podjetje mora samo sebe odkupit za novega lastnika namreč.
>
> Pa to ni samo problem Laškega. Postaja splošni problem v ečjih SLO podjetij. Sveži kapital namreč.
>
> Samo poglejmo na celo grmado napovedi o dokapitalizacijah največjih podjetij. Le zakaj. Verjetno ne zato, ker denar ni problem.

o njihovi likvidnosti pa res ne bi ugibal obelix, samo sledenje delnic ne pove čisto nič...
zaenkrat vemo le to, da PL nima upravljalskih pravic v mercatorju in da ima za vratom zahtevo UVK, da proda....

svež denar pa seveda še nikomur ni prav posebej škodil....
neznan 
| 07.11.2008 | 14:35:21
Če prav razumem, imajo največji interes, da Merkator ostane v slovenskih rokah VSI DOBAVITELJI, torej cela produkcijska veriga: kmetje, živilsko predelovalna industrija, vinarji.....
Rešitev je preprosta: KUPIJO NAJ GA IN GA IMAJ0. Verjetno bodo dosegali višje cene za svoje proizvode, trgovina pa se bo razvijala bolj počasi.
obelix simplex 
| 07.11.2008 | 14:26:04
baldrick
| 07.11.2008 | 12:11:53

Sorry, zajebu kratice :-)

Mislim baldrick, da je pri PL počasi tudi že denar problem.
Že nekaj časa zasledujem gibanje njihovih delnic in ostale kazalnike. Prodaja upada, vrednost papirjev se manjša ...
O ja, tudi denar je problem. Tisti frišni denar namreč, ki ga podjetje nujno potrebuje. Ga ni, dolgovi pa so, podjetje mora samo sebe odkupit za novega lastnika namreč.

Pa to ni samo problem Laškega. Postaja splošni problem v ečjih SLO podjetij. Sveži kapital namreč.

Samo poglejmo na celo grmado napovedi o dokapitalizacijah največjih podjetij. Le zakaj. Verjetno ne zato, ker denar ni problem.
franček 
| 07.11.2008 | 14:16:20
P jasno naj država odkupi, JJ je prodal po 160€, Pahor pa naj kupi po 250€. To je kot da bi šel sam sebe je... .
državljan 
| 07.11.2008 | 13:49:15
Srot bo najprej prodal Mercator, potem Lasko in odsel v zasluzen pokoj.
razlog 
| 07.11.2008 | 13:00:44
Kje je pa sedaj Kučan? Polna usta so ga bila o družinski srebernini. Takrat so vsi z mikrofoni letali k njim, in zakaj ga sedaj nobeden ne vpraša o nacionalnem ineresu.
baldrick         
| 07.11.2008 | 12:11:53
ho ho ho obelix....

ne na UVK ne na ATVP niso nič krivi. PL je kriva, vendar ne zaradi finančne stiske, kot bi ji na vsak način rad podtaknil demagog premier....

PL je kriva, če zasleduje dobiček in ne socijalo...

demagog pa ji je dal vse skupaj v roke.
frfru 
| 07.11.2008 | 12:03:20
A ves da se tud men zdi! ;-))
jaki 
| 07.11.2008 | 12:03:11
Obelix UVK ne presoja procent lastništva ampak procent tržnega deleža. :) Ti misliš ATVP.
obelix simplex 
| 07.11.2008 | 12:01:32
Jaki, kdo koga tu izsiljuje pa nekako ne bi sedaj, no.

Hm, rigorozen ali ne. Nekako je določen nek procent lastništva, pri presegu katerega je potrebno objaviti prevzemno ponudbo.


Frufru, lahko verjameš, da so prav gotovo krivi ta beli :-)
frfru 
| 07.11.2008 | 11:45:14
Jaz se res opravičujem za svoje neznanje,ampak sprasujem komentatorje,kdo je zdaj kriv ali partizani al tabel? ;-))) Nič še niste povedali o tem.
jaki 
| 07.11.2008 | 11:39:20
Obelix, zakon kar se tiče koncentracije ni zelo rigorozen tako, da ja je stvar proste presoje UVK
jaki 
| 07.11.2008 | 11:38:32
Baldrick zadnji tvoj komentar v celoti podpišem. Odličen komentar.
Zanimivo da sindikati govorijo v imenu živilsko predelovalne industrije. :)

Obelix tudi če zaradi finančnih težav Boško prodaja mercator ga lahko proda tujcem in si tako NLB obriše za zastavljene delnice, to da bi ga na ta način izseljevali je pa res neumna poteza.
obelix simplex 
| 07.11.2008 | 11:36:35
baldrick
| 07.11.2008 | 10:31:06

Aja, baldrick? A na UVK so krivi, da se Pivovarna Laško ne drži zakona o prevzemih?
Ali pa so mogoče nad zakonom in imajo lahko poljubno koncentracijo?
Koncentracija, ki jo v Mercatorju obvladuje PL menda ni stvar proste presoje UVK, ali pač?

Daj razmisli, preden kaj napišeš.
baldrick         
| 07.11.2008 | 11:32:14
?? Predsednik vlade Janez Janša meni, da potrebe po prodaji Mercatorja ni, če lastnik trdi, da ni v finančnih težavah. ??

Kako pa spoštovani predsednik vlade meni, da bo s svojo imovino upravljala PL, če pa mu državni organi na podlagi zakona o koncentraciji kapitala ne dovolijo glasovanja in ga silijo, naj ali prevzame ali pa proda?

In za prevzem pa vsi vemo, da v tem trenutku res ni denarja oz. da bi lastnik resnično zabredel v finančne težave šele, ko bi se odločil za prevzem....

Menim, da bi se predsednik vlade lahko vzdržal takšnih demagoških komentarjev.

Kakršenkoli odkup s strani države pa bi bil samo dokaz, da je bila prodaja s strani države pred nekaj leti resnično slaba poteza.
In hkrati bi res na ramena davkoplačevalcev naložila povsem nepotrebno breme. Mercator je dobro podjetje in država nima tam kaj iskati.
ketika 
| 07.11.2008 | 11:07:49
jaz pa menim da bi šrotu 2 država morala ponudit ceno brez premije
kenede 
| 07.11.2008 | 10:53:14
Nič ni bolj smešnega kot brati prispevke ekonomskih veleumov, ki svoje znanje podajajo v obliki komentarjev k časopisnim člankom....
zune 
| 07.11.2008 | 10:51:09
A je nacionalni interes, da Mercator ves dobiček ustvarjen v Sloveniji takoj odnese in investira v Srbiji.
tomo3 
| 07.11.2008 | 10:31:28
Schutz po tvojem vsak cepek lahko kupi karkoli samo, če je cena dovolj nizka Denar si lahko sposodiš zavarovan z nakupom.
Ne verjamem, da spadaš med te cepke, ki ti bo banka dala kredit recimo za nakup delnic Merkatorja in boš potem kredit zavaroval z temi delnicami.
Če pa taka banka obstoja seveda, če nisi eden izmed izbrancev in ne vsak cepek potem zaupaj ime te banke.
baldrick         
| 07.11.2008 | 10:31:06
odgovor na komentar uporabnika obelix complicus :

> Đizs krajst, kah vse mora včlovk v tej dolini šentflorjanski doživet :-)
>
> Ja, Boškotu zmanjkuje denarja za odplačevanje kreditov, delnice PL vredne vsak dan manj ...
> Saj nima izbire, mora prodajat.
>
>
> Ampak, zakaj bi država odkupovala nekaj, kar je preko zastavljenih delnic tako ali tako že zelo blizu. Država naj državni NLB prepove vsako reprogamiranje Šrotovih dolgov in posledično preko zastavljenega premoženja in delnic nazaj nacionalizira PL (prosto po Maksu Tajnikarju).
>
> Potem pa lastninjenje zastavi na novo.
>
> Če ima Pahor 'kohones' za poteze v tej smeri, potem vsaka čast.

obelix? mora prodajati? zakaj že?

zaradi zahteve UVK (vzela je glasovalne pravice zaradi ocene, da PL obvladuje več kot delež, kkjer mora po zakonu objaviti prevzem ali pa izgubi glasovalne pravice, dobi kazen itd..), da naj ali prevzame ali proda Mercator.

In za prevzem Mercatorja res nima denarja...

Daj no malce pomisli, preden napišeš....
obelix simplex 
| 07.11.2008 | 10:22:07
Đizs krajst, kah vse mora včlovk v tej dolini šentflorjanski doživet :-)

Ja, Boškotu zmanjkuje denarja za odplačevanje kreditov, delnice PL vredne vsak dan manj ...
Saj nima izbire, mora prodajat.


Ampak, zakaj bi država odkupovala nekaj, kar je preko zastavljenih delnic tako ali tako že zelo blizu. Država naj državni NLB prepove vsako reprogamiranje Šrotovih dolgov in posledično preko zastavljenega premoženja in delnic nazaj nacionalizira PL (prosto po Maksu Tajnikarju).

Potem pa lastninjenje zastavi na novo.

Če ima Pahor 'kohones' za poteze v tej smeri, potem vsaka čast.
Gaćinović 
| 07.11.2008 | 10:21:00
Maca, zaslužek od te čoko gre Merkatorju v žep. Sej ga kupujejo za isti al podoben denar kot Delta v Beogradu, tukaj ga pa preprodajo za 30-40 centov več na čokolado !!



in do kdaj nas bodo nategoval s tem wannabe domoljubjem ?? Bod domoljub, kup domače, dej da te nategnem !! Zakaj pa naši mlekarji niso domoljubi ?? Zakaj mleko izvozijo v Italijo, mi pa uvažamo ?

Lahko je bit domoljub, na tuj strošek.


Tko da, spustite cene, al pa čao, Poglejte Hrvate, hodijo nakupovat kamor se da, sam ne v Lipi njihovi, s polnimi vrečami se vlačijo preko mostov Bosne, Srbije, celo Slovenije. Ko lačen ostaneš, da boš domoljub, Žigson Debeljakson se pa v Mercu voz pa piha na dušico raji, BODTE DOMOLJUBI; Crknite za domovino.
SVARUN 
| 07.11.2008 | 09:57:06
Nakladanje,da Merkator prodaja 70 % domače robe in ščiti našo kmetisko-predelovalno panogo je tudi absurd brez meja,saj le ti pomenijo 2 % BDP-kmetijstvo,nategujejo pa po 3x višjih cenah potrošnika za velikokrat dvomljivo kakovost !!!.Aja to je nacijonalni interes,idijotizem !!!
zlopamtilo 
| 07.11.2008 | 09:41:46
... dej no, dej Borut, ne bit tako sramežljiv... včasih ste znali udarit mo mizi in vzet, kar je bilo cesarjevega... pa ja ne boš plačeval te zapufane SLSovske kamarile iz KADovega denarja... kar naj grozi s Srbi in Francozi, kupca v resnici ni....in ga ne bo po tej ceni...

... Gantarjev konzorcij skladov in živilske industrije ... ne ga srat, na koncu bojo namesto plač dobivali lastne makarone in jih žrli za zajtrk zabeljene z točkami lastnih vzajemcev

HITER PREBERTE MOJ VELEUM, NE BO DOLGO OBJAVLJEN....
Carpediem 
| 07.11.2008 | 09:30:05
sem Juri, Maček Muri-swinger d.o.o., morda ne bo odpuščanj v Mercatorju, bodo pa gotovo pri dobaviteljih, če se bo njihova dobava bistveno zmanjšala.
schutz 
| 07.11.2008 | 09:27:31
"Pri vprašanju neupravičenega bogatenja je po Janševem prepričanju ključno vprašanje, kako je nekdo prišel do premoženja, s katerim je plačal "takšno ali drugačno ceno" za velike deleže v podjetjih. "Sta samo dve možnosti - ali je do tega premoženja prišel zakonito ali nezakonito."

Tudi "takšna ali drugačna cena" je zelo pomembna. Vsak cepek lahko kupi karkoli, če je cena dovolj nizka. Denar si sposodiš, zavarovan s predmetom nakupa ... če je nakup podcenen za banko ni tveganj.

Glede pa zakonitosti, se postavlja še vprašanje ali imajo zakoni luknje. Zaenkrat je videti, da je bilo pri nas bogatenje formalno gledano zakonito ker so zakoni nerazumljivo ohlapni. Kot premier, bi se moral Janša bolj ukvarjati z oškodovanjem družbe, kot pa bogatenjem posameznikov. Družbo so najbolj oškodovali politiki, kot je on - s sprejemom nerazumne zakonodaje, z organizacijo poceni prodaj za hrbtom javnosti, s prirejenimi javnimi razpisi ipd. Izvor korupcije je v politiki in javni sferi, tajkuni to izkoriščajo.
Carpediem 
| 07.11.2008 | 09:24:31
Gaćinović, seveda je čokolada v Črni gori, pa pri Hoferju in Lidlu precej cenejša, ampak izdelali so jo v matičnih državah in tja gre potem tudi dobiček od prodaje. In ne gre primerjati črnogorskega standarda s slovenskim. Precej spodnjih komentarjev je brez smisla, sama ugibanja, saj verjetno samo Šrot ve, zakaj prodaja, pa morda še Gantar, ki ga je na včerajšnjih Trenjih precej zagovarjal. V trenutni krizi, ko dnevno poslušamo, koliko delavcev je bilo kje odpuščenih, bi se morali hudo zamisliti. Pa ne samo zaradi kmetijske proizvodnje, saj naši "veliki kmetje" itak proizvajajo preveč za majhen slovenski trg, pa še večinoma živijo od subvencij in pomoči za nastalo škodo zaradi toče, suše, poplav.... Koliko ljudi je zaposlenih v živilsko predelovalni industriji? Če bo Mercator kupil tujec, bo vsekakor napolnil večji del polic s svojimi izdelki. Pa naj Šrot še tako razlaga, kako bo zahteval, da se bo toliko in toliko njegovih izdelkov prodajalo v teh trgovinah. Tukaj bo kupec postavljal pogoje, ne prodajalec.

neznan, praviš, da je Mercator uničil male trgovce. Kot kupec verjetno najprej gledaš na ceno. V moji bližini sta bili dve manjši privatni trgovini, vse je bilo dražje, kot v nekoliko bolj oddaljenem Mercatorju, izbire pa nobene. Popoldan, ko prideš iz službe, niti ene štruce kruha več. Kaj misliš, kam smo hodili kupovat? Zdaj sta že obe trgovini zaprti. In vedno se je govorilo, kako Mercator stiska dobavitelje. Kaj kdo res misli, da jih Tuš, pa Interspar ne stiskata? Vsak trgovec, ki prodaja po zelo nizkih cenah, svoje dobavitelje stiska. Praviš, da ne kupuješ več v Mercatorju. Tudi jaz ne bi, če bi stanovala recimo na Rudniku (Leclerc, Supernova) ali pa nekje, kjer je v bližini kak drug trgovec. Da se bom pa vozila iz Šiške 20 km v obe smeri daleč, ker so tam jajca 20 centov cenejša, toaletni papir pa 1 evro, pri tem bom pa za isti znesek ali še več porabila bencina, pa je čista neumnost.

In glede na to, koliko ljudi je dejansko zaposlenih v Mercatorju ali kakorkoli povezanih z njim, bi lahko rekla, da je od zaslužka odvisna vsaka peta slovenska družina. Je to tako zanemarljivo?
maček 
| 07.11.2008 | 09:10:58
Sem izrecno proti, da se država angažira pri nakupu Mercatorja. Tisto kar je Johny prodal je prodal - nategnil pokojninsko blagajno za toliko in toliko denarja. Ni čas za to, da država plačuje za nekaj kar je zasral samo on in izključno on. Mercator nima finančnih težav torej ne potrebuje pomoči. Očitno pa obstaja velika nevarnost, da se v vsesplošni euforiji okoli pomoči države zaradi bližajoče se recesije, notri potlači tudi nakup Mercatorja, ki pa ne sodi v to tematiko. Nehajmo že bluziti o nacionalnem interesu.

Žigec naj vodi podjetje - z izjavami, ki jih daje si žaga vejo na kateri sedi - ob eventuelnem prevzemu s strani "nezaželenih prevzemnikov" bo letel.
mamba 
| 07.11.2008 | 09:03:49
Pahor naj kar kupi Mercator in zdraven bo dobil še štrik. Štrik mu bo prav prišel čez štiri leta, če ne prej.
bik 
| 07.11.2008 | 08:57:02
Tole sufliranje glede nakupa Mercatorja je čisto zavajanje! Samo da bodo potem 4 leta mlatili kako je vlada zapravila davkoplačevalski denar! Janša ne se sprenevedat ti si krivec za nastalo situacijo!!!
zune 
| 07.11.2008 | 08:42:23
Če bi Šrot prodal Mercator,ne vem, komu bi potem prodajal svoje pivo po 80 centov, če v Hoferju stane 50 centov.
tomo3 
| 07.11.2008 | 08:09:35
Boško Šrot iga igo v katero je vložil drobiž in pri tem bogato zaslužil. Sedaj ko je kriza in je dreba vračat kredite, ki jih vrača seveda njegova firma se njegovo premoženje zmanjšuje pa so krivi državni organi.
Strinjam se, da so krivi politiki, ki so nekaterim izbrancem dopustili tako igo. Menda je kredite za tako igo dobil v državnih bankah torej z dovoljenjem vladajoče politike.
Pri politikih pa nimam v mislih samo teh v odhajanju temveč tudi prejšnjih zlasti tistih, ki so poradirali SDK.
Kdo bo krivec v očeh ljudji, ki bodo zaradi takih igrc ostali na cesti.
Ali politiki, ki so to igo dopustili ali nekdo, ki je s to igo obogatel in s tem spravil v težave podjetje in razlaga, da je to pač kapitalizem?
cvajer 
| 07.11.2008 | 08:06:07
Bo država odkupila Mercator?
Pa saj ne morem verjet! Č
Že čez leto ali dve, se bodo podobni Šroti namnožili in država naj to podpira? Podoben nateg je poizkusila neka mlada dama z operacijskimi mizami. Na srečo, so jo hitro spregledali!!!
sem Juri, Maček Muri-swinger d.o.o. 
| 07.11.2008 | 07:55:14
to, da država odkupi merkator nazaj , je čista neumnost, ker to drugače povedano pomeni, da bomo davkoplačevalci plačali za šrota in sd.

in tu se tudi pokaže vsa bednost sindikalistov ( podrepnikov KPS), ki strašijo zaposlene o nekakšnih odpuščanjih...odpuščanj ne bo, ta kratko bodo potegnili edinole dobavitelji.
cla 
| 07.11.2008 | 07:50:58
No, da vidimo kaj bosta sedaj naredila Pahor in njegova ekipa? To nakladanje o nacionalnem interesu so nekateri prodajali ko se je šlo za nakup pivovarne Union. Isti sedaj nakladajo o nacionalnem interesu "Mercator". Slovenskega piva ne pijem več že dolgo, ker je slabši kot uvožen. Mercator je pa tako in tako najdražji sosed. Podpiranje slovenskih "tajkunov" prav gotovo ni nacionalni interes!
lastnina je tatvina 1793 
| 07.11.2008 | 07:37:25
.



komu velja ta jojojojoj? a zmešanemu al nam ki smo bistrega duha in poštene nravi?



.
neznan 
| 07.11.2008 | 07:30:11
Mercator in tudi s pomočjo kmetov in dobaviteljev je uničil male trgovce . Kako? Dobavitelj je npr, malemu trgovsu prodal X blago za 100 SIT, ta isto X blago je Mercator imel že prodajno ceno 100 SIT. Razna nategovanja da je pač Mercator velika firma so k....................Zato, dragi dobavitelju in zaposleni , sami odkupite Mercator , če hočete še imeti službe, če hočete še prodajati svoje blago. Da pa ga g. Pahor odgupi je pa to samo izsiljevanje in metalje polen pod nogo novi vladi.Skrivati se za slovenskim interesom pa je brez veze. Slovenije ni skoraj nilč več. Izgubili smo vojno, Slovenci izumiramo in crkavamo. Za Slovenijo so važni samo tujci.
lastnina je tatvina 1793 
| 07.11.2008 | 07:11:53
.


res. majke mi.


.
lastnina je tatvina 1793 
| 07.11.2008 | 07:10:37
če bo država odkupila merkator grem ven iz države.!!!!!!!!!!!!
neznan 
| 07.11.2008 | 05:36:33
Mercator je zadnji dinozaver, ki bi se read grel na državniuh prsih.Čisto nobenega razloga ni, da bi ga država reševala, saj tudi tuša ne bi , če bi zašel v težave.Jaz že leta ne kupujem več pri mercatorju in to iz preprostega razloga, ker so za moj žep predragi.Kadarkoli pa že zaidem v njihovo trgovino, je pa ponavadi napol prazna...tako se ne da preživeti.
Andrej 
| 07.11.2008 | 02:22:09
Georgij, ne, ampak cena delnice Mercatorja je tako padla, da ga lahko KAD odkupi, ce se zaposleni odpovejo enodnevnemu zasluzku.
državljan 
| 06.11.2008 | 23:43:48
Ja, kar KAD in SOD naj ga kupita nazaj.
Baje sta denar od prodaje Mercatorja tako dobro nalozila,
da bi sedaj z izkupickom z lahkoto odkupila cel Mercator.
božje novice 
| 06.11.2008 | 22:58:33
Država Slovenija ima večje probleme s tem, ker se bo v kratkem sk_urbala z Ljubljansko banko, medtem ko bo prišlo do njene delne nacionalizacije. Kaj pa to pomeni delna nacionalizacija, pa bomo še dobro vidli, ko si bodo bankirji naslednje leto izplačevali dividende, še višje sejnine in ostale nebodigatreba dohodke. Koliko denarja bo tako ostalo za Mercator, pa bomo videli šele po bančnem seksu. In Šrot točno ve, da po bankah ne bo veliko keša, zato zdaj hitro izsiljuje prodajo. Ker če bodo banke eventuelno popušile, bo itak vse šlo. In te bodo šle. Vzporedno vprašanje samo je, ali bodo državne pomoči deležne tudi banke, ki niso v delni lasti države. Skratka, celotna scena za bruhat, in najebali bomo itak mi, ki nimamo niti za sosedovo kilo svinjine.
mrki 
| 06.11.2008 | 22:39:30
Zdej ko voda zaliva klet Šrotu pa joka. Naj pokaže kako zna delat, pred dnevi se je nasmihal ko je bavčar prodajal , sedaj pa joka , ko so bankirji potrkali na njegova vrata. Eh moja raja , če predelovalna industrija ni sposobna prodret na tuje trge je vprašanje njihove trže in cenovne učinkovitosti. Če vsa ostala slovenska industrija se lahko tolče z EU konkurenci zakaj se nebi tudi živilsko-predelovalna??? Pravkar sem poslušal Šrota , ki je govoril , da mesarji ne morejo prodreti na avstrijsko tržišče , potem se sprašujem po kaki ceni pa tile naši mesarji hočejo prodreti na ta trg. Sicer pa ne moreš preživeti če misloš da boš s parimi tonami mesa preživel in prav ima Tajnikar , ki pravi , da se mora tudi učinkovitost predelovalne industrije izboljšati.
Bine 
| 06.11.2008 | 21:33:56
bob | 06.11.2008 | 18:01:46
Janša naj tisto,kar je prodal kupi nazaj.Volk sit,koza cela.
. . .
Volk sit in koza breja.
(od Tončija)
schutz 
| 06.11.2008 | 21:09:59
"Socialne stiske bi lahko bile po Lavračevih besedah v primeru prodaje Mercatorja tujcem neverjetne."

Kako je to možno, ko so še včeraj govorili, da Mercator uničuje dobavitelje, izkorišča delovno silo in ropa potrošnike? Zdaj naenkrat pa je vse obratno, prav Mercator je tisti zaradi katerega sploh živi 100.000 delavcev, ki jih tujci ne potrebujejo. Same laži ...
jaki 
| 06.11.2008 | 20:52:11
Zanimivo, da sindikalisti in ne živilsko predelovalna industrija opozarja na posledice, če bo Mercator končal v rokah tujcev. Sindikalisti potem bolj kot živilsko predelovalna industrija vejo kaj je dobro za njih???
Drugače pa imata ogromno slovenskih izdelkov tudi Tuš in Spar.

Veriga vrednosti npr.:kmet proda pšenico za 100 enot, mlinar moko za 150 enot, pekarna kruh za 200 enot in trgovec kruh potrošniku za 250 enot.
Želja sindikatov: kmet proda pšenico za 100 enot, mlinar moko za 150 enot, pekarna kruh za 250 enot, trgovina potrošniku pa za 300 enot.

Glavni point sindikati želijo, da potrošniki z dražjo ceno kruha plačujemo presežne delavce v Mercatorju. E Semolič mal si se zeznu pri koledarju ni več 1952.
bavc1 
| 06.11.2008 | 20:49:20
Naj se mi prosim javi nekdo, ki bi mi poceni prodal neko donosno zadevo, ko pa to več ne bo pa mi jo
mora ( po možnosti po visoki ceni ), odkupiti nazaj.
SLS pa bo morala razmisliti o novih oblačilih - razen, če jo želijo uničiti.
V tem primeru pa - nič ne spreminjajte in zanesljivo vam bo uspelo.
BojanF 
| 06.11.2008 | 20:08:19
Podgorica? V Črni gori je enih 600.000 ljudi, ki ne ve kako bo preživelo mesec z 250 do 300 euri (če so slučajno zaposleni).

Beograd? Še ta mesec bomo preverili, če le bosta JAT ali Alitalia še živa.
horuk 
| 06.11.2008 | 20:00:16
schutz____za ta komentar pa ti dam pet ***** ! in še pet klicajev !!!!!
________________________________________________________
Don't Panic $ 
| 06.11.2008 | 19:55:03
Ha Ha Ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha Ha HA HA HA Ha Ha Ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha Ha HA HA HA Ha Ha Ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha Ha HA HA HA Ha Ha Ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha Ha HA HA HA Ha Ha Ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha Ha HA HA HA

SEJ ČLOVEK KOMAJ VERJAME

Ha Ha Ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha Ha HA HA HA Ha Ha Ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha Ha HA HA HA Ha Ha Ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha Ha HA HA HA Ha Ha Ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha Ha HA HA HA Ha Ha Ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha ha ha Ha HA HA HA


RUBRIKA SAJ NI RES PA JE
Gaćinović 
| 06.11.2008 | 19:38:25
Podgorica ? ha, pa tam so ruski miljarderi pa narkomafija.

pejt v Beograd pa primerjaj cene, tam je ista čoko 0,45 eur, tuki pa 0,78
Bine 
| 06.11.2008 | 19:14:24
Janez99 | 06.11.2008 | 18:49:21
Poznam marsikaterega penzionista, ki ne ve kam z denarjem...
. . .
Janeza99 za ministra za delo, družino in socialne zadeve.
Bo prenažrtim penzičem malo preplaknil riti in potešil lačne tajkune.

Škoda, da ni kandidiral, bi mu na kakšnem predvolilnem zborovanju malo naglihali kosti z berglami.
BojanF 
| 06.11.2008 | 19:12:48
Nekoga, ki je koncentriral anonimni družbeni kapital v bistveno bolj spornih okoliščinah kot slovenski t.i. tajkuni, ga Srbi vpeti v jadra domoljubja smatrajo kot uspešnega gospodarstvenika, na katerega mora biti ponosen ves narod (tisti, ki mu je ta kapital daroval).

Cene v podgoriškem Delta centru (z nadpovrečno kvalitetnim interjerjem) so za cca 15 do 20 % višje kot v R Sloveniji in cca20 do 25 % višje kot v Italiji (ni vključen tekstil) - preverjeno v soboto 01.11. med kratkim skokom iz Večnega mesta in tik pred kosilov v Plavnici (*****).
Janez99 
| 06.11.2008 | 18:49:21
Po 158€(osemintrideset jurjev) za lot bi ga lahko kupili država in Slovenci!
Delnico bi zamenjali za papir, ki naj bi nosil toliko kot bančna vloga vezano na 365dni! Umaknili bi ga z borze in ponudili vsem zaiteresiranim! Poznam marsikaterega penzionista, ki ne ve kam z denarjem... Dohodek-penzijo ima vsak mesec, ne more zapravt! Ne ve kam bi dal ves kup papirja! Vrednost papirja bi morala ostati pri prodaji enaka kot pri nakupu!
ursarobi 
| 06.11.2008 | 18:34:49
Ne skrbi srbine Gačo, srbijancem ne bomo dovolili da kupijo naša podjetja.
Gaćinović 
| 06.11.2008 | 18:12:05
kaj je pobje, zmankal denarja ?

Zdej pride silni miljarder, drug Mišković. :)

Domači tajkuni vas nategujejo z domoljubjem, da sami poberejo ves keš, zavozijo firmo, zdej pa jok in stok. Na karto domoljubja vas lepo ožemajo. Bog ne daj da pride tuja veriga ane, da bi bla čokolada 0.5 eur namesto 1,5 eur !! Pa keksi Jaffa 0.8 eur namesto 1,8.

e deco moja.
schutz 
| 06.11.2008 | 18:06:58
"Bojan Šrot: Nič ne bi bilo narobe, če bi država odkupila Mercator"

Nora ideja! Prav obratno: naj država izstopa iz gospodarstva. To bi bilo navadno zapravljanje državnega denarja in miniranje tržne ekonomije. Trgovci so zadnji, ki potrebujejo državno pomoč.
bob 
| 06.11.2008 | 18:01:46
Janša naj tisto,kar je prodal kupi nazaj.Volk sit,koza cela.